اخبار تکنولوژی 2

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 2

معرفی تکنولوژی

در فروش تلفنی چگونه با مشتری صحبت کنیم؟

قبل از هر گونه تماسی ابتدا دفتر ثبت تماس های خویش را آماده کنید. فراموش نکنید که ثبت تماس ها و نتایج آنها در هر مرحله ای از فروش تلفنی الزامی است و در ترقی شغل به شما کمک میکند. الان شماره هایی قبل روی شماست که هنوز حتی مشخص نیست که بتوانید به واقعیت سر صحبت را با آنها به نوع ای شروع کنید که صاحبان این شماره ها اشتیاق پیدا کنند با شما پیوسته دهند. گفتیم «شروع»! شروع، اولین مرحله از مراحل 4 گانه ی فروش تلفنی است.


مرحله ی آغاز یکی از مهم ترین مراحل فروش تلفنی است. چون اگر در این مرحله نتوانید اشتیاق لازم را در مشتری ایجاد کنید، ناچار خواهید شد قید 3 مرحله ی بعدی را بزنید. معمولاً فروشندگان عادی انتظار دارند در بیشتر تماس ها پاسخ نه بشنوند و پیش خودشان بگویند که «خب! مشتری تمایلی نداشت! تقصیر من چیه؟!» اشتباه فروشندگان عادی در همینجاست! اول اینکه کسی که عدد اش را برای بار نخست میگیرید و میخواهید او را برای مراحل بعدی مشتاق کنید، هنوز مشتری شما نیست! او فقط بیننده خشک و خالی تماس تلفنی شماست. این بیننده فقط یک فرصت برای شماست تا از او یک مشتری نهفته بسازید و این وابستگی به چیرگی و پی گیری شما دارد. البته باید به این نکته پروا داشت که اعتماد نداشتن اولیه و جبهه گرفتن بیننده در تماس ابتدایی یک واکنش غریزی و طبیعی است، یعنی موضع گیری نسبت به فرد ناشناسی که تماس گرفته و ادعا میکند کالا یا خدماتی را ارائه میکند که میتواند کمک حال او باشد و تغییری در زندگی یا سوداگری او پدید آورد. فلذا این بازتاب منفی و موضع تدافعی را به حساب ذیل سؤال رفتن خودتان یا محصولتان نگذارید. این پیامد منفی نشانه میدهد که هم شما کمی در باز کردن راز گفتگو با مشتری لاغر عمل کرده اید و هم نتوانسته اید با سؤالات مطلوب و نکته ای، پروا او را به این قضیه جلب کنید که «به نظرم کالایی/خدماتی که این فروشنده داره درباره ش روشنگری میده، ارزش بیشتر اندیشه کردن رو داره…!»


هم سررسید که دارید با مخاطب خویش گفتمان میکنید، واکنش های او را نیز رسیدگی و موشکافی کنید و ببینید در ادامه ی گفتمان با او یا در تماس ها دیگر چه تغییراتی را باید در طریق کار خود بدهید. به اعداد و ارقامی که در دفتر ثبت تماس ها وارد میکنید بی توجهی نکنید. آنها ملاک شما برای ارزیابی عملکردتان هستند. اگر بهتر نمیشوید پس دارید بدتر میشوید. روش خود را تغییر دهید الی از مشتری جواب مورد را عقیده بگیرید.


در ابتدای مطلب گفتیم که شیوه ی آغاز تبادل نظر با مشتری است که تعیین میکند به مراحل 2 الی 4 خواهید رفت یا نه. در این مرحله، معمولاً از کسی نمی شنویم که بگوید «لطفاً دیگه به من زنگ نزنید!» یا «لطفاً مزاحم نشوید!» در عوض، جملاتی که میشنویم، مانند به این هستند: «اجازه بدید در موردش بیشتر فکر کنم!»، «باید در این مورد فکر کنم!»، «فرصتش رو ندارم!»، «باید با یک تن مشورت کنم…!» و مواردی از این قبیل. به این جملات خوش بین نباشید! اگر در همان ابتدای شروع پیشه کردن روی مخاطب، نتوانید میخ خویش را بکوبید و او را به مرحله ی دوم بکشانید، بهتر است فاتحه ی فروش را بخوانید! این قضیه ربطی به این ندارد که شما در صحبت هایتان چقدر روی بیچارگی بیننده تان زوم و تمرکز کرده اید. در هر صورت، پیشرفتی نخواهید داشت. البته به این نکته پروا داشته باشید که تصادف برخی مخاطبان به شکلی است که اصلاً امیدی به تغییر نظر ی آنها نیست. بعد بهتر است در صورت مواجهه با چنین برخوردهایی، وقت تان را برای آنها تلف نکنید، و با برگزیدن هوشیارانه ی مخاطب و مدیریت روش ی ارتباطی تان، مراحل گوناگون فروش تلفنی را در جهت صحیح مدیریت کنید.


مرحله ی دوم، مرحله ی دریافت اطلاعات از مخاطب است. در این مرحله است که شما بعد از گذراندن مرحله حیاتی اول، توانسته اید مخاطب را با خودتان همراه کنید به سمت مراحل بعدی. به عبارت دیگر، بیننده شما برای همراهی با شما در مراحل بعدی، چراغ سبز پرتو داده، و این تنور داغی است که باید هرچه زودتر خمیر خود را به آن بچسبانید! اکنون که سؤال اینجاست که این اطلاعات دربرگیرنده چه مواردی است؟! در ابتدای صحبت مان گفتم که اشاره به “نیاز” مشتری، برای او جلب توجه نمیکند. شما باید کالا یا خدماتی را به مشتری ارائه کنید که در سنجش با کالا یا خدماتی که در حال آماده در اختیار دارد و کاربرد میکند، امتیازات و مزایای بیشتری داشته و به اصطلاح یک راز و گردن بالاتر و بهتر باشد. چرا کالا/خدمات شما را جایگزین کالا/خدمات کنونی خویش نمیکند؟ چون اجباری برای جایگزینی آن ندارد و با روال و طرز استفاده از آن خو گرفته و برایش مهم و قابل قبول است. از کجا معلوم که برایش مهم است؟! نظر به اینکه همین حال که هم دارد متعلق به بهره‌گیری می کند! فلذا باید بین کالا یا خدمات خود و کاری که او مشغول به اتمام آن است پیوستگی پایدار کنید و به او بگویید که کالا/خدماتی که در حال حاضر دارد بهره‌گیری میکند، در عین اکنون شدنی است مزایایی داشته باشد، معایب و نقص هایی هم دارد، و اینکه کالا/خدمات شما نه فقط آن معایب را ندارد، بلکه امتیازاتی را نیز در مقایسه با مورد مثل خود دارد. از طریق مطرح کردن سؤالاتی که بتوانید با بررسی استجابت های مشتری، به نقاط ضعف و خلأهای کاری او پی ببرید و اینکه آیا کالا/خدمات شما میتواند احتیاج کاری او را برطرف کند یا نه. وقتی بتوانید بین کالا یا خدمات تان و کاری که مشتری در حال انجامش است و راحت و باکیفیت انجام دادن آن شغل برایش بیش از هر چیزی مهم است، بستگی برقرار کنید، آن وقت با خیال آسوده میتوانید سراغ مرحله ی سوم بروید: ارائه ی پیشنهاداکنون که متوجه شده اید که فرآورده شما به درد مشتری تان میخورد، باید این ارتباط را به او هم منتقل کنید الی متوجه شود با خرید و به کارگیری محصول شما، به لحاظ کاری در شرایط بهتری قرار میگیرد. البته ناگفته واضح است که در این مرحله پیمان است «نه»های بسیاری بشنوید! نترسید! تنها فروشندگان لاغر و ناشی در این شرایط جا میزنند و از دنبال و ادامه ی کار منصرف میشوند. اینکه فقط «بله»های خود را ثبت کنید و بیخیال «نه»ها شوید، یعنی ناتوانی و ناکارآمد بودن روشهای خود را انکار کرده اید و اینکه در سنجش انتظارات مشتری مبتلا دشوار و سردرگمی خواهید شد. رمز موفقیت شما در فروش محصولتان در این مرحله، کار کردن، دنبال و سماجت روی «نه» هایی است دریافت میکنید. این «نه»ها به راستی جزئی عادی از تقسیم بزرگتری از فرآیند فروش هستند. به راستی وقتی از مشتری لحنی تردیدآمیز یا منفی گرفتن میکنید، بجای عقب نشینی، سؤالی همانند به این بپرسید: «به نظر من که پیشنهادم مناسب پیشه شماست. نظر شما چیست؟» در این صورت، او مجبور میشود به دو طریق استجابت دهد: «خب، به نظر من هم کالا/خدمات شما میتونه به درد پیشه من بخوره!» یا اینکه بگوید «نه، راستش را بخواهید، اندیشه نمیکنم کالا/خدمات شما بتونه برای کار من سودمند باشه!» در صورتی که پذیرش دوم را اخذ کردید، میتوانید بپرسید «خب، چرا فکر میکنید کالا/خدمات ما پسندیده کسب و کار شما نیست؟» این سؤالی است از هر لحاظ به نفع شما تمام میشود. وقتی مشتری شما انگیزه نپذیرفتن کالا یا خدمات شما را روشنگری دهد، متوجه خواهید شد که اشکال کار در کجاست. در این صورت میتوانید از نقص و اشکال پیشنهادتان یا فرآورده تان باخبر بشوید و در صورت امکان در جهت رفع و تصحیح آن کوشش کنید. در هر صورت، وابستگی خویش را با مشتری ای که لغایت به این مرحله با شما همراه بوده قطع نکنید.


هرچه تماس ها و پیگیریهای بیشتری داشته باشید، مشتری را اغلب در چرخه ی فروش درگیر میکنید و به نتیجه ی کار- که فروش فرآورده تان است- نزدیکتر خواهید شد. مفتوح هم تکرار میکنم که توصیه شما باید با چیزی که بیننده شما به آن علاقه دارد انسجام داشته باشد: یعنی کاری که اتمام میدهد و دست موزه و روش هایی که برای اتمام آن شغل مورد استفاده قرار میگیرد. باید به او خاطرنشان کنید که کالا یا خدمات شما به او کمک میکند الی به هدفی که از سپریدن آن کار دنبال میکند، راحت تر و تند تر دست پیدا خواهد کرد.


مرحله ی آخر، قطعی کردن فروش اسم دارد. این مرحله ویژه مشتریان بالقوه ای است که الی درصد بالایی در باره مفید و مورد بهره‌گیری بودن کالا یا خدمات شما متقاعد شده اند. با این حال، در مورد آنهایی که موعد های دقیق تری را برای ملاقات با شما یا دنبال پیشنهادتان تعیین میکنند (فردا 10 و 30 دقیقه ی صبح برای پیگیری موضوع در دفتر فروش شما، در خدمت تان خواهم بود…) بیشتر وقت بگذارید و برای آنها نخستینگی قائل شوید. در عین حال، در دفتر خود ثبت کنید که از بین تماس هایی که داشته اید (در هفته یا ماه یا فصل گذشته)، چند مورد از آنها الی مرحله ی دوم، سوم و بخصوص مرحله ی چهارم رسیده اند. ارزیابی این اعداد و آمارهای ثبتی، به شما در ارزیابی عملکردتان در کلیه ی مراحل فروش کمک بسیاری میکند.

از کجا بازاریابی تلفنی را شروع کنیم؟

خلاصه کلام:تمام نیروی خود را روی تحقق مرحله ی آخر، یعنی قطعی کردن فروش متمرکز کنید. در این صورت میتوانید درآمدی را که برای خویش تعیین کرده اید، در زمان اختصار تری پژوهنده کنید. درباره اش فکر کنید! مهم ترین رسالت و وظیفه ی شما در زندگی، این است که آرزوهایتان را معرفی کنید و برای تحقق و تبدیل شان به واقعیت، از هیچ پیشه و تلاشی اختصار نکنید! حد این شغل را انجام دهید، چون هیچ چیز لذت دسته تر از موفقیت و تحقق آرزوهایتان نیست!

زلزله بندرعباس را لرزاند ؛ زمین لرزه 5.8 ریشتری طولانی مدت 27 بهمن استان هرمزگان

زلزله بندرعباس را لرزاند. گزارش‌های ۲۷ بهمن ۹۸ نشان می‌دهد زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 5.8 ریشتر در عمق 13 کیلومتری زمین، حوالی لافت هرمزگان را لرزاند.

بر اساس خبرهای دریافتی از استان هرمزگان زلزله آی 5.8 ریشتری در عمق 13 کیلومتری زمین، حوالی لافت هرمزگان در ۴۹ کیلومتری بندعباس را لرزانده است. امروز عصر زلزله‌ای به قدرت 5.8 ریشتر حوالی لافت در ۴۹ کیلومتری بندعباس در استان هرمزگان را لرزاند. با بررسی جزئیات بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.

دقایقی قبل در عصر روز دوشنبه ۷ بهمن ۹۸، زلزله شیراز را لرراند. گفته می‌شود این زلزله‌ که ۵.۸ ریشتر قدرت داشته است، در حوالی لافت و در ساعت 16:00:46 در طول جغرافیایی 55.88 و عرض جغرافیایی 26.93 و عمق ۱۴ کیلومتری حادث شده است. زلزله عصر امروز بندرعباس در ۲۰ کیلومتری درگهان (هرمزگان)، 24 کیلومتری سوزا (هرمزگان) و 49 کیلومتری بندرعباس به وقوع پیوسته است. به طور دقیق محل وقوع زلزله بندرعباس مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان در حوالی لافت (هرمزگان) عنوان شده است.

زلزله بندرعباس ؛ زمین لرزه 5.8 ریشتری طولانی مدت 27 بهمن

گفته می‌شود این زلزله شدت بالایی داشته و بسیار طولانی مدت بوده است. به طوری که گفته می‌شود حدود ۸ ثانیه ادامه‌دار بوده و در بسیاری از نقاط هرمزگان احساس شده است.

بزرگترین زلزله های جهان و ایران؛ 20 مورد از شدیدترین زمین لرزه های دنیا

مطالب پیشنهادی

مشخصات این زمین لرزه به شرح زیر است:

  • بزرگی: 5.8
  • محل وقوع: مرز خلیج فارس، جزیره قشم و هرمزگان  ــ حوالی لافت (هرمزگان)
  • تاریخ و زمان وقوع به‌وقت محلی: 1398/11/27 16:00:46
  • طول جغرافیایی: 55.88
  • عرض جغرافیایی: 26.93
  • عمق زمین‌لرزه: 13 کیلومتر

آنطور که در مرکز لرزه نگاری کشور در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران آمده است، پیش از وقوع زلزله لافت در ساعت ۱۶ عصر امروز دو زمین لرزه دیگر در ساعات ۱۵ و ۵۱ دقیقه و ۱۵ و ۱۵ و ۵۴ دقیقه به ترتیب به بزرگی ۳.۹ و ۴.۴ ریشتر نیز در حوالی لافت هرمزگان رخ داده است. در واقع شاید این زمین‌لرزه‌های کوچک پیش از زلزله اصلی به عنوان هشداری برای مردم بوده باشد و از وقوع خسارات زیاد جلوگیری کرده باشد.

البته تاکنون گزارش در مورد خسارات آن منتشر نشده است. در تصویر زیر می‌توانید تمام زمین‌لرزه‌هایی را که تاکنون در روز ۲۷ بهمن ۹۸ رخ داده‌اند را مشاهده کنید.

زمین لرزه بندر عباس
منبع: سایت مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران. (irsc.ut.ac.ir)

 

نزدیک‌ترین شهرهای وقوع این حادثه طبیعی به شرح زیر است.

  • 11 کیلومتری لافت (هرمزگان)
  • 20 کیلومتری درگهان (هرمزگان)
  • 24 کیلومتری سوزا (هرمزگان)

منبع:

https://techrato.com/2020/02/16/earthquake-bandar-abas-bahman-27th/

سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ ؛ پرداخت آسان بدون کارت بانکی و بدون پول نقد

سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ شیوه‌ای نوین برای پرداخت و دریافت وجه حتی بدون نیاز به کارت بانکی، دستگاه کارت‌خوان و نیز پول نقد است. در ادامه این گفتار با آسان‌ترین و سریع‌ترین شیوه پرداخت آنلاین آشنا خواهیم شد.

سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شده و حالا بیش از هر زمان دیگری تمام جنبه‌های روزمرگی مدرن‌مان با تکنولوژی پوشش داده شده است. تصور خیلی از آنها شاید در همین ۱۰۰ سال پیش غیرممکن‌ترین کار دنیا بود. اما اجتناب ناپذیر بودن مهم‌ترین ویژگی تکنولوژی است. خیلی چیزها واقعا دیگر در کنترل ما نیستند و شاید مجبوریم تن به آنها بدهیم.

ولی رسالت پیشرفت‌های فناورانه کمک به ارتقای سطح و کیفیت زندگی و تسریع امور است. تاریخ بشر خیلی وقت است که از عصر مبادله کالا با کالا و ضرب سکه عبور کرده ولی هر روز و با طمع بیشتری به سوی خوشبختی هرچه بیشتر تلاش می‌کنیم  و می‌خواهیم افزایش کارایی و تسریع فرآیندها را در همه امور شاهد باشیم. با اینکه در عصر انقال کارت به کارت و سرویس‌های پرداخت آنلاین نظری PayPal به سر می‌بریم، ولی باز هم بیشتر می‌خواهیم.

سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ ؛ پرداخت آسان و سریع ایمن

در ایرانِ امروز اپلیکیشن‌های بانکی نقش حیاتی در امور مالی مردم ایفا می‌کنند. اما هنوز چالش‌هایی در زمینه امنیت این تراکنش‌ها وجود دارد. لو رفتن رمز کارت‌های بانکی در پرداخت به وسیله کارت‌خوان و یا مجهول ماندن هویت کاربران پرداخت کننده در شیوه‌های پرداخت اینچنینی، ضرورت وجود راهکارهای ایمن و مطمئن‌تر را یادآور می‌شوند.

اپلیکیشن آ‌پ به عنوان پرکاربردترین اپلیکیشن در حوزه پرداخت، خرید شارژ، سفر و گردشگری، طیف وسیعی از خدمات را با سریع‌ترین روش ارائه می‌کند. با اپلیکیشن تقریبا دیگر به بانک‌ها نیازی نخواهد بود و بانکی کوچک در اسمارت‌فون خود خواهید داشت. طیف وسیعی از امور بانکی و مالی را می‌توانید با این اپلیکیشن (به صورت آنلاین) و نیز کد دستوری ستاره ۷۳۳ مربع انجام دهید. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امور مربوط به کارت بانکی: انتقال وجه کارت به کارت، مانده حساب و صورت حساب.
  • پرداخت‌ها: پرداخت قبوض آب، برق و …، قبض مالیات و عوارض و خلافی خودرو.
  • خرید شارژ و بسته: شارژ موبایل، خرید بسته اینترنتی همراه و خانگی.
  • گردشگری: خرید بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس و رزرو هتل داخلی و خارجی.

مطالب پیشنهادی

سرویس مشترک جدیدی با همکاری بانک ملی ایران و شرکت آسان پرداخت (اپلیکیشن آپ) در همین راستا بهبود امنیت و تسریع تراکنش‌ها، اوایل بهمن ۹۸ آغاز به کار کرد تا بوسیله آن هر اسمارت فون به یک دستگاه کارت‌خوان، البته با امنیت بالاتر، تبدیل شود. برای استفاده از این سرویس جهت پرداخت و دریافت وجه می‌بایست اپلیکیشن آپ را بر روی دستگاه خود نصب کنید.

چه کسانی می‌توانند از سرویس سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ استفاده کنند؟

پاسخ کوتاه این است که  همه افرادی که به دلایل مختلف تراکنش‌های پرداخت و دریافت وجه بسیاری انجام می‌دهد، باید به سرویس جدید اپلیکیشن آپ روی بیاورند. با این کار علاوه بر اینکه امنیت تراکنش‌های آنها افزایش می‌یابد و از شر بخش عمده‌ای از شیوه‌های کلاهبرداری خلاص می‌شوند،  تسریع در امور مالی را نیز شاهد خواهند بود.

آسان پرداخت

برای بسیاری از کسب و کارها در حوزه‌های مختلف و شاید صندوق‌های خیریه و قرض‌الحسنه استفاده از این قابلیت نوین می‌تواند علاوه بر افزایش امنیت در تراکنش‌ها، حریم شخصی و اطلاعات، جلوه‌ای خوبی برای برند تجاری آنها نیز به همراه داشته باشد.

اما تنها صاحبان کسب و کارها نیستند که می‌توانند از سرویس نشان پرداخت استفاده کنند، در این زمینه در وب‌سایت «آسان پرداخت» می‌خوانیم:

البته کد نشان پرداخت فقط مخصوص کسب و کارهای بزرگ و کوچک نیست. اگر به هر علتی باید از تعداد زیادی افراد پول دریافت کنید، نشان پرداخت به شما کمک می‌کند اینکار را سریع‌تر و هوشمندتر انجام بدهید. با ثبت نام و دریافت کد مخصوص می‌توانید دریافتی‌ها را با نظم، امنیت و سرعت بیشتری ساماندهی کنید.

نحوه ثبت نام و دریافت کد نشان پرداخت در اپلیکیشن آ‌پ

در قدم اول باید بدانید که سرویس نشان پرداخت در همان پلتفرم اپلیکیشن آپ فعال است و برای استفاده از آن به دریافت و نصب اپلیکیشن جدیدی نیاز ندارید. اگر اپلیکیشن آپ را روی اسمارت‌فون خود دارید، حتما آن را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. این برنامه تاکنون بیش از ۱۱ میلیون بار از کافه ‌بازار، بیش از ۵ میلیون بار از گوگل‌پلی و بیش از ۲ میلیون بار از مایکت دریافت شده است. برای دانلود و نصب اپلیکیشن آپ می‌توانید از مسیرهای زیر اقدام کنید:

همچنین این اپلیکیشن یک نسخه وب نیز دارد که می‌توانید از طریق بخش دانلود وب‌سایت آسان پردخت به آن دسترسی داشته باشید.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، افزایش سرعت و امنیت در همه تراکنش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین رو استفاده از خدمت نوین بانک ملی و مجموعه آسان پرداخت تحت عنوان «نشان پرداخت آپ» را معرفی کردیم. این سرویس دریافت و پرداخت وجه بدون استفاده از پول نقد و کارت بانکی را ممکن می‌سازد.

برای استفاده از سرویس نشان پرداخت آپ نیاز به دریافت «کد نشان پرداخت» است. برای این کار در ابتدا لازم است در این سرویس ثبت نام کنید. دو مسیر پیش روی شماست: استفاده از وب‌سایت آپ در این لینک (تنها کافی است فرم ثبت نام به عنوان پذیرنده جدید را پر کنید و مدارک درخواستی را ارسال کنید) و نیز ثبت نام در بخش نشان پرداخت در اپلیکیشن آپ که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برای ثبت نام در سرویس نشان پرداخت با استفاده از اپلیکیشن مراحل زیر را دنبال کنید:

در ابتدا در منوی اصلی آپ بر روی گزینه «نشان پرداخت» بزنید تا وارد صفحه مربوطه شوید.

سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن اپ
سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ

قوانین را به طور کامل مطالعه کنید و گزینه «پذیرش قوانین و ثبت‌نام» را لمس کنید. در ادامه باید فرم ثبت‌نام را پر کرده و اطلاعات درخواستی را وارد کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله کد ملی باید کد ملی دارنده سیم‌کارت باشد. همچنین بد نیست اگر تصویری متناسب با کسب و کارتان برای کد نشان خود انتخاب کنید. در ادامه دکمه «ثبت نام» را لمس کنید. حالا باید «کد نشان پرداخت تصویری و عددی» را دریافت کنید.

سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن اپ
سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ

ثبت نام شما با موفقیت به پایان رسیده است. با استفاده از کدهای تصویری و عددی مربوطه، هر کسی که آنها را داشته باشد، می‌تواند از طریق اپلیکیشن آپ برای شما پول واریز کند. این قابلیت نیز مهیاست که با استفاده از تب پرداختی‌ها، تراکنش‌های هر روز را با جزئیات ببینید.

سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن اپ
سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ

نکته جالب توجه دیگری که در اپلیکیشن آپ وجود دارد و در ویدئوی تبلیغاتی خوش‌ساخت آن نیز در محوریت قرار دارد، دسترسی سریع به کد پذیرندگی تصویری با استفاده از کیو آر بارکد (QR Barcode) است. برای این منظور کافی است گوشی را ۹۰ در جه بچرخانید تا اطلاعات شما به عنوان دریافت‌کننده وجه نمایش داده شود. حالا این صفحه را به پرداخت‌کننده (مشتری) نشان دهید.

خلاصه‌وار استفاده از این سرویس به شکل زیر است:

  • ورود به گزینه نشان پرداخت در اپلیکیشن آپ
  • اسکن کد تصویری (QR Code) یا درج کد عددی نشان پرداخت فروشنده (پذیرنده)
  • وارد کردن مبلغ و پرداخت از طریق کیف پول آپ یا اطلاعات کارت بانکی

برای آشنایی بیشتر با سرویس نشان پرداخت، خدمت مشترک بانک ملی ایران و شرکت آسان پرداخت، پیشنهاد می‌‌کنیم ویدئوی خلاقانه زیر را از دست ندهید.

 

مزایای استفاده از سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ چیست؟‌

استفاده از این سرویس به هیچگونه هزینه‌ای احتیاج ندارد و کاملا رایگان است. از این گذشته در حال حاضر هیچ کارمزدی نه از پرداخت‌کننده و نه از پذیرندگان به هیچ دلیلی از جمله کارکرد سرویس کسر یا دریافت نمی‌شود.

برای استفاده از سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ محدودیت تراکنش روزانه ۵ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین مبلغ قابل پرداخت روزانه از کیف پول حداقل هزار ریال (۱۰۰ تومان) و حداکثر ۲ میلیون تومان است. هیچ گونه محدودیتی جهت پرداخت از کارت‌های بانکی وجود ندارد. البته در خصوص کیف پول روزانه ۴۰ مرتبه بیشتر نمی‌توان از آن استفاده کرد.

به طور خلاصه از جمله مزایای استفاده از سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • همراه نداشتن پول خرد، پول نقد یا کارت بانکی: دیگر نیاز نیست دنبال سکه و اسکانس خرد باشید هزینه‌ها به راحتی پرداخت می‌شود. در فروشگاه‌های خرده‌فروشی (Retail Store) بسیار پیش می‌آید که پرداخت‌کننده کارت بانکی، اسکناس نقد یا پول خرد مناسب همراه ندارد و چالش پیش می‌آید. نشان پرداخت می‌تواند گزینه ایده‌آلی در چنین شرایطی باشد. این روزها احتمال اینکه کسی اسمارت‌فون خود را همراه نداشته باشد، بسیار کمتر از نداشتن پول نقد یاکارت بانکی است. درواقع با این قابلیت جدید اپلیکیشن آپ دیگر نیازی نیست وقت خود را در صف مراکز خرید، سوپرمارکت‌ محله‌تان یا هنگام پیاده شدن از تاکسی تلف کنید!
  • امنیت، امنیت و امنیت: نشان پرداخت از بروز کلاه‌برداری‌ها با استفاده از شیوه‌های مختلف آنلاین و نیز کارت‌خوان‌ها جلوگیری می‌کند. بدون افشای رمز و اطلاعات کارت بانکی و بدون نیاز به حمل پول نقد، امنیت بیشتری خواهید داشت.
  • سرعت و آسانی در پرداخت: در دنیایی که ثانیه‌ها تعیین کننده‌اند، همیشه سرعت بیشتر دغدغه است. یک کد اسکن کنید، مبلغ را وارد کنید و همه چیز تمام است!
  • اشتراک‌گذاری کد نشان پرداخت: امکان اشتراک‌گذاری کد نشان پرداخت نیز به سادگی مهیا است و می‌توانید کد اختصاصی خود را با لینک اختصاصی به اشتراک بگذارید.

همه پرداختی‌هایی که در این سرویس انجام می‌شوند به کیف پول در اپلیکیشن آپ واریز می‌شوند و پس از آن می‌توان وجه مربوط را به کارت بانکی واریز کرد. این پردخت‌ها بر مبنای سامانه پایا بانک مرکزی انجام می‌شوند. در توضیح این مورد در اپلیکیشن آپ میخوانیم:

به دستور بانک مرکزی انتقالات سامانه پایا برای دستور پرداخت‌های مشتریان صرفا یک بار در روز انجام می‌شود. واریز کلیه درخواست‌های ثبت شده تا ساعت ۲۳:۵۹ روز کاری بعد بین ساعت ۱۵ تا ۱۸ انجام خواهد شد. درخواست‌های پس از آن در سیکل بعدی تسویه حساب خواهند شد. در روزهای تعطیل رسمی واریز انجام نمی‌شود.

پرسش‌های متداول در خصوص سرویس نشان پرداخت اپلیکیشن آپ

سوالات متداولی که کاربران بسیاری در خصوص اپلیکیشن آپ و سرویس نشان پرداخت مطرح کرده‌اند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این سوالات عمدتا به چگونگی دریافت کد پذیرندگی و نحوه استفاده از این سرویس است.

  • چگونه می‌توانیم کد نشان پرداخت بگیریم؟ از طریق سایت آسان پرداخت (ir) و انتخاب گزینه پذیرندگان و تکمیل فرم‌های مربوطه (به زودی تمام کاربران آپ دارای کد و نشان پرداخت ویژه خود خواهند بود.)
  • چگونه کد نشان پرداخت خود را مشاهده کنم؟ وارد اپلیکیشن آپ شوید و در صفحه اصلی گوشی خود را ۹۰ درجه بچرخانید. کد نشان پرداخت شما نمایش داده می‌شود. در صورت فعال نبودن باید ثبت نام کنید.
  • چگونه پرداخت موفق اطلاع رسانی می‌شود؟ پرداخت‌های موفق از طریق پیامک، رسید تراکنش و گزینه پرداختی‌ها در بخش سرویس نشان پرداخت اطلاع رسانی می‌شود.
  • آیا استفاده از سرویس نشان پرداخت هزینه دارد؟ خیر، درحال حاضر استفاده از این روش پرداخت برای خریدار و فروشنده هیچ هزینه‌ای ندارد.
  • سرویس نشان پرداخت برای چه کسب‌وکارهای قابل استفاده است؟ تمامی کسب‌وکارها با مبالغ خرد مانند تاکسی، نانوایی . کسب‌وکارهای دارای ارسال کالا. کسب‌وکارهای با مبالغ متوسط و بالا و کسب‌وکارهای آنلاین.
  • منبع:
  • https://techrato.com/2020/02/17/neshan-pardakht-ap-app-new-service/

بازاریابی عصبی و ۱۵ راهکار برای پیاده‌سازی آن

احتمالا در ماضی و قبل از شکل‌گیری بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، رئیس‌تان بودجه‌ی اکثریت را برای خریداری تبلیغات بیشتر، اسپانسر شدن در جشن‌های گوناگون یا پخش لوگوی شرکت‌ در ایستگاه‌های اتوبوس، در اختیارتان پیمان دیتا است. اما در عالم امروزی بزرگ‌ترین چالش بازارایاب‌ها این است که با صرف کم‌ترین هزینه، بهترین نتایج را به دست بیاورند. چگونه می‌توانیم با این چالش روبه‌رو شویم؟ بازاریابی عصبی.


پرفروش‌ترین کفش‌های ورزشی مردانه


حتما بخوانید:

بازاریابی اطلاعات چیست و چرا می‌تواند کسب‌وکار سودآوری باشد؟

استفاده از تاثیر روانشناسی در بازاریابی با پرماسیدن ۱۵ ریشه-بن-بیخ زیرکانه

نگاهی به بازاریابی ربایشی، انگیزه ها اهمیت و مراحل آن

شما می‌توانید با استفاده از بازاریابی عصبی، مجددا به استراتژی‌ خویش فکر کنید و بازاریابی هوشمندانه‌تری را ترتیب دهید که اثربخشی تلاش‌های شما را چند برابر کند. منظور بازاریابی عصبی این است که بفهمد ذهن مشتریان شما به راستی چگونه پیشه می‌کند و بازاریابی شما چه تأثیری بر جمعیت مشتری‌ها می‌گذارد.


دو طریق اصلی برای بررسی فعالیت‌های ذهنی مشتریان بالقوه هستی دارد که هر یک نقاط قوت و سستی مخصوص به خود را دارند. این دو روش بر این پایه اند تصویرسازیِ تشدید مغانطیسی کارکردی (FMRI) و برق‌نگاری مغز (EEG).


بازاریابی عصبی


روش FMRI شامل به کارگیری آهنربایی قوی است که جریان خون مغز را درحین پاسخگویی افراد به صداها و تصاویر، رصد می‌کند. این روش به آزمایش‌کنندگان پروانه می‌دهد لغایت به تقسیم عمیقی در ذهن که با اسم «مرکز لذت» شناخته می‌شود، دسترسی داشته باشند و درنتیجه بازاریاب‌ها می‌فهمند که ملت واقعا چگونه به تبلیغات‌شان پاسخ می‌دهند.


اشکال FMRI قیمت بالا و سختی پیشه با آن است. تجهیزات لازم برای اتمام این کار بسیار گران‌قیمت است (بیش از ۱۰۰۰ دلار برای هر ساعت استفاده از دستگاه) و کسان باید در دستگاه FMRI طویل بکشند.


از سوی سایر EEG در سنجش با FMRI به‌مراتب ارزان‌تر است و با به کارگیری یک کلاه الکترودی که به جمجمه‌ی مثال وصل می‌شود، به کسان اجازه‌ی حرکت نیز می‌دهد.


این الکترود‌ها جریان الکتریکی تولیدشده بدست مغز را اندازه‌گیری می‌کنند، بدین ترتیب پژوهشگران می‌توانند احساسات غریزی مانند خشم، هیجان، اندوه و هوس را از طریق نوسان فعالیت‌های مغزی، رصد کنند.


اما EEG برخلاف FMRI دسترسی به بخش‌های عمیق مغز را که «مرکز لذت» در آن قرار گرفته است، تضمین نمی‌کند.


نزدیک به یک دهه است که بازاریابی عصبی مورداستفاده پیمان می‌گیرد و به نظر می‌رسد که محبوبیت آن در حال افزایش است. علی‌رغم هستی مخالفان و شکاکان، شرکت‌های کبیر در زمان طراحی محصولات‌، بسته‌بندی و کمپین‌های بازاریابی از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.


حتما بخوانید: بازاریابی احساسی چیست و چه جایگاهی در تبلیغات دارد

۱۵ نمونه نیرومند از بازاریابی عصبی در عمل

۱. اهمیت پیوستگی چشمی

این واقعیتی کهن است که تبلیغاتی که در آنها از انسان بهره‌گیری می‌شود در مقایسه با تبلیغاتی که فردی در آنها نیست اثربخشی بیشتری دارند. به‌ویژه تصاویر و ویدیو‌هایی که در آنها بچه‌ها حضور دارند مشتری‌های بالقوه‌ی بیشتری را جذب می‌کنند. تبلیغ‌کنندگان سال‌هاست که سعی می‌کنند لغایت با استفاده از چهره‌ی بچه‌های جذاب، فروش محصولات مربوط به کودکان را افزایش دهند. اما آنها با کمک تکنولوژی ردیابی چشم متوجه شدند که اتمام این پیشه به‌تنهایی کافی نیست. محققان متوجه شدند، زمانی که چهره‌ی بچه نمایش داده می‌شود، بینندگان روی چهره‌ی بچه تمرکز می‌کنند و توجه‌شان از محتوای تبلیغ برداشته می‌شود. ولی اگر نوزاد به محصول یا نوشته‌ی تبلیغ نگاه کند در این صورت بینندگان به محتوای تبلیغ پروا خواهند کرد.


درنتیجه‌ی چنین اکتشافی، تبلیغ‌کنندگان می‌دانند که گرچه چهره‌ی بچه‌ها درمیان مصرف‌کننده‌ها محبوب است ولی بچه باید به محصولی که پیمان است بدست مشتری خریداری شود نگاه کند.


حتما بخوانید: نکاتی که برای طراحی تبلیغات ترغیب کننده باید بدانید

۲. به کارگیری بسته‌بندی تأثیرگذار

بازاریابی عصبی - اهمیت بسته‌بندی


همه‌ی ما دانستن جذب شدن به یک بسته‌بندی گزیده تر یا جذاب را تجربه کرده‌ایم. تبلیغ‌کنندگان به‌خوبی می‌دانند که محتوای درون بسته‌بندی دائم مهم نیست و تصویربرداری عصبی نیز حقایق جالبی را بارز کرده است. برخی از برند‌ها برای تغییر عکس بسته‌بندی‌هایشان از تصویربرداری عصبی کاربرد کرده‌اند. در مطالعه‌ای، به مصرف‌کننده‌ها بسته‌بندی‌های مختلفی نشانه داده شد و پاسخ‌های آنها به‌صورت مثبت، منفی و خنثی ضبط شد. علاوه‌بر این درباره‌ی رنگ، نوشته و تصویر، مصاحبه‌ی مفصلی با آنها چهره گرفت. این تحقیق نشان عدل که مصرف‌کنندگان به بسته‌بندی‌های براق استجابت منفی نشان می‌دهند، ولی زمانی که بسته‌بندی مات باشد استجابت منفی نمی‌دهند. امروزه برای طراحی دوباره بسته‌بندی و ارائه‌ی محصولات، به‌طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های بازاریابی عصبی استفاده می‌شود.


حتما بخوانید: بسته بندی محصولات با ۱۰ توصیه خلاقانه

۳ . رنگ نقشی کلیدی دارد

درهنگام گزینش رنگ‌ها، به یاد داشته باشید که ممکن است روی احساس مشتری‌های خفته تأثیر بگذارید. رنگ‌ها می‌توانند احساسات زیادی را تحریک کنند. پژوهش ها همواره پرتو داده‌اند که رابطه‌‌ای میانی برخی از رنگ‌ها و احساسات وجود دارد.


استفاده‌ی مؤثر از یک رنگ می‌تواند آلت قدرتمندی برای بازاریابی باشد. یگانه از معروف‌ترین مثال‌ها استفاده‌ی همیشگی کوکاکولا از رنگ قرمز است. البته شرکت‌های زیاد دیگری نیز هستی دارند که استفاده‌های زیاد نکوداشتن از رنگ کرده‌اند. متخصصان بازاریابی عصبی در رنگ و تبلیغات، رنگ‌ها را به زیرگروه‌هایی دسته کرده‌اند لغایت به استفاده‌ی مؤثر از آنها در تبلیغات کمک کنند. برای مثال اگر می‌خواهید افراد حرفه‌ای را جذب کنید از رنگ‌های آبی بهره‌گیری کنید. برای استفاده از رنگ‌ در تبلیغات مطمئن شوید که با چگونگی تأثیر رنگ‌ها بر رفتار خریداران آشنایی کافی دارید.


حتما بخوانید: رنگ برند شما چه تاثیری بر مشتری هایتان دارد؟

۴. تاثیر تبلیغات

در سال‌های ماضی تصویربرداری از مغز به کارهای دانشگاهی یا علمی اختصاص داشت. اما امروزه بازاریابی عصبی به لطف FMRI از رفتار انسان و عادات مشتری‌ها شناخت خوبی پیدا کرده است. مثالی خوب که نشانه می‌دهد بازاریابی عصبی چگونه از FMRI سهم می‌برد، مقایسه‌ی کمپین‌های بازاریابی پیش از انتشار عمومی‌ آنهاست. در احد از مطالعات، سه تبلیغ مربوط به تماس سر راست تلفنی مؤسسه‌ی ملی سرطان به شرکت‌کننده‌ها نشان دیتا شد. کمپین تبلیغاتی که بیشترین میزان کار و جنبش مغزی را در منطقه‌‌ای خاص برپایی کرد، منجر به تماس‌های سر راست بیشتری شد. این رویکرد نوآورانه، طریق جدیدی را برای مشخص کردن کمپین‌های تبلیغاتی که به راستی جامعه را درگیر می‌کنند، فراهم کرده است. FMRI پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود کمپین‌های بازایابی و افزایش ستیز و تکاپو افراد دارد.


حتما بخوانید: 10 کمپین‌ تبلیغاتی برتر دنیا

۵. ناتوانی در تصمیم‌گیری

بازاریابی عصبی - ناتوانی در تصمیم‌گیری


گاهی وقت‌ها، نتایج پژوهشی که درمورد رفتار مشتریان اتمام می‌شوند، دقیقا برعکس باورها‌ی ما را نشانه می‌دهند. نتیجه‌ی تحقیقی در دانشگاه کلمبیا اثر دیتا است که انتخاب‌های بیش‌ازحد ممکن است به راستی مانعی برای مشتریان بالقوه باشد. آنها با به کارگیری ترکیب‌های مختلفی از محصولات متوجه شدند که مجموعه‌هایی که گزینه‌های بسیار زیادی در گزین کردن مشتری قرار می‌دادند، به‌میزان کم‌تری قادر به جلب توجه مشتریان خود بودند. برخی مواقع وقت‌ها هستی گزینه‌های کم‌تر بهتر است چرا که شدنی است مشتری به‌دلیل هستی گزینه‌های زیاد زیاد مبهوت شود.


حتما بخوانید: وسوسه خرید آنی؛ تحلیل روانشناسانه این رفتار و راه‌های رویارویی با آن

۶. ارزیابی رضایت

برای تحلیل پاسخ‌های عاطفی (ERA) از تصویربرداری EEG بهره‌گیری می‌شود الی پاسخ‌های عاطفی فرد به محصول، تبلیغات یا هر چیز دیگری مشخص شود. سطح درگیری و بازتاب عاطفی ما به یک محصول، ارزش‌ زیاد زیادی برای تبلیغ‌کننده‌ها دارد. برای مثال اگر مشتری از تبلیغ شما پرماسیدن انزجار کند در این صورت قطعا مشکلی در تبلیغ شما وجود دارد. می‌توان از EEG برای ارزیابی رضایت مشتری استفاده کرد. در مطالعه‌ای برای ارزیابی رضایت مشتری‌ها از نوعی درمان پوستی، از طریق EEG بهره‌گیری شد. محققان متوجه شدند که میان خوشنودی مشتری و کار و جنبش مدارهای عصبی که در ارزیابی زیبایی صورت نقش دارند، اتحاد وجود دارد. EEG نیز همانند FMRI می‌تواند مؤثرترین روش‌های بازاریابی را به ما پرتو بدهد.


۷. زیان‌گریزی

یکی از یافته‌های جالبی که به مدد بازاریابی عصبی کشف شده است، این است که افراد تمام تلاش‌شان را می‌کنند الی ضرر نکنند. افراد به همان اندازه‌‌ای که پیگیری به‌ دست آوردن چیزی هستند نگران از دست دادن آن نیز هستند. به همین علت است که استراتژی‌های «پیش از اینکه تمام شود بخرید» به‌شدت مؤثر هستند.


هنگامی که گزینه‌ی تعویض مانند زیان شناسایی می‌شود، مشتری‌ها رغبت بیشتری به خرید کردن پیدا می‌کنند. درنتیجه مفهوم «چارچوب‌بندی» در بازاریابی عصبی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. در این تکنیک تبلیغ‌کننده‌ها تصمیمات را به‌گونه‌ای برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌کنند که آنها گرایش اکثریت برای پول هزینه کردن داشته باشند. مشتری از این دانستن که خرید نکوداشتن را از دست داده‌اند متنفر هستند، درنتیجه مطمئن شوید که روی این سوژه تأکید کرده‌اید.


حتما بخوانید: تکنیک های تبلیغات؛ ۱۳ تکنیکی که مخاطب را میخکوب می‌کند

۸. لنگر انداختن

اولین اطلاعاتی که مشتری‌های شما گرفتن می‌کنند زیاد مهم است. این اطلاعات می‌توانند مبنای تصمیمات بعدی باشند و رفتار خرید آنها را هدایت کنند. دانشمندان عصب‌شناسی متوجه جریانی در کارکرد مغز شده‌اند که منجر به تصمیم‌گیری می‌شود. ما معمولا قادر به ارزیابی ارزش کالا/خدمت با پروا به بهای ذاتی آن نیستیم، بلکه آن را با گزینه‌های دیگری که هستی دارند سنجش می‌کنیم. یکی از کاربردهای ارزشمند بازاریابی عصبی بهره‌مندی از مزایای «اثر لنگر انداختن» است. برای مثال اگر شما در حال بررسی دو اتاق در هتل هستید که قیمت مشابهی دارند اما گرد از آنها صبح‌ها قهوه‌ی رایگان می‌دهد، شما به گمان کردن زیاد اتاقی را انتخاب می‌کنید که قهوه‌ی رایگان دارد. وانگهی احتمالا کیفیت اتاق‌ها و جزئیات دیگر را رسیدگی نخواهید کرد.


تبلیغ‌کننده‌ها زمانی که مجموعه‌ای از بسته‌ها را سنجش یا علیه یکدیگر تبلیغ می‌کنند از مزایای این نشان سهم می‌برند. با این شیوه شدنی است متوجه شویم که مشغول امضای پیمان دارد یا تعهدی یک‌ساله هستیم. لنگر انداختن به شما کمک می‌کند لغایت معامله را در راه درست هدایت کنید.


۹. نیاز به سرعت

بازاریابی عصبی - بیچارگی به سرعت


بازاریابی عصبی برای پیدا کردن روند‌های موجود دربین مشتری‌ها مناسب است. درحالی‌ که شرکت‌ها معمولا به‌دنبال ایمنی و امنیت هستند، مشتری‌ها به‌دنبال سرعت و کارایی هستند. شرکت پی‌پَل (PayPal) در مطالعه‌ای متوجه شد که وعده‌ی سهولت در سنجش با امنیت، مغز را بیشتر تحریک می‌کند. آنها از تأکید بر سیستم پرداخت سریع، برای هدایت خریداران اغلب به سوی خدمات پرداخت آنلاین‌شان کاربرد کردند. گرچه ممکن است به نظر برسد که تأکید بر ایمنی و امنیت کمک اکثریت به جذب مشتری می‌کند اما شما باید این پیام را منتقل کنید که فرآورده شما سریع و کاراست.


حتما بخوانید: جذاب‌ترین و بهترین شعارهای تبلیغاتی گیتی کدام‌ها هستند؟

۱۰. پدیدار کردن پاسخ‌های پنهان

شرکت آمریکایی چی‌توز (Cheetos) درهنگام آزمایش کردن تبلیغ جدید خود، از گروه کانونی و EEG برای ارزیابی پاسخ مصرف‌کننده‌ها استفاده کرده است.


در این تبلیغ یک زن با دوستش شوخی می‌کند و لباس‌های سفیدش را به اتفاق با چی‌-توز نارنجی داخل ماشین لباس‌شویی می‌اندازد. گروه کانونی اعلام می‌کند که این تبلیغ را دوست نداشته است، ولی پس از مطالعه‌ی EEG همین افراد، مشخص شد که آنها واقعا تبلیغ را دوست داشته‌اند. شرکت‌کننده‌ها در گروه کانونی می‌ترسیدند که اگر بگویند این تبلیغ بامزه بوده است، سایر اعضاء فکر کنند که آنها کسان بدجنسی هستند. به این ترتیب بازاریابی عصبی می‌تواند اندیشه‌ها و ترجیحات مخفی را پدیدار کند.


۱۱. پاداش و تنبیه

حتی در طراحی بازی‌های کامپیوتری نیز از اصول روان‌شناسی بهره‌گیری می‌شود. طراحان از پاداش و تنبیه استفاده می‌کنند تا افراد را با بازی درگیر کنند و آنها را ناچار کنند الی بازی را ادامه دهند. با افزایش دستمزد در بازی، سطح دوپامین در مغز افزایش می‌یابد. این انتقال‌دهنده‌ی عصبی به خوشحالی و رفتارهای مثبت مربوط می‌شود و می‌تواند میل به ادامه‌ی بازی را افزایش دهد. امروزه طراحان بازی از روان‌شناسان برای طراحی بازی و وارد کردن اصول روان‌شناسی به بازی کمک می‌گیرند. به این ترتیب بازاریاب‌ها سعی می‌کنند لغایت برای مصرف‌کننده تجربه‌ی لذت‌بخشی ایجاد کنند لغایت آنها را شیفته فرآورده کنند و مایه شوند که مشتری‌ها مجدد مراجعه کنند.


۱۲. آزمودن نمونه‌ی اولیه

بازاریابی عصبی - امتحان کردن نمونه‌ی اولیه


گرچه تبلیغات برای تأثیرگذاری بر رفتار مصرف‌کنندگان بایسته هستند، طراحی محصولات نیز می‌تواند ابزار احسان برای این شغل باشد. کمپانی هیوندای (Hyundai) در بازاریابی عصبیِ معروف خویش از EEG برای آزمایش کردن نمونه‌ی اولیه‌اش استفاده کرد. آنها میزان فعالیت‌های مغزی را در استجابت به طراحی‌های گوناگون اندازه‌گیری و رسیدگی کردند که کدام تحریک با احتمال اکثریت منجر به خرید می‌شود. یافته‌های این مطالعه مایه شد که شرکت هیوندای طراحی بیرونی ماشین‌هایش را تغییر دهد. رشد بازاریابی عصبی این گنجایش را دارد که جهانی را که در آن حیات می‌کنیم تغییر دهد.


حتما بخوانید: مقایسه میزان اثربخشی تبلیغات با چند روش کارساز و کاربردی

۱۳. انتخاب قیمت مناسب

چگونگی قیمت‌گذاری محصولات برای وسوسه کردن مصرف‌کنندگان، پرسشی کهنه و ابدیت است. همه‌ی ما می‌دانیم که درنظر دریافت قیمت ۹٫۹۹ دلار به جای ۱۰ دلار برای یک محصول، حربه‌‌ای تبلیغاتی است، اما آیا این حربه به‌خوبی کار می‌کند؟


یافته‌های جدید پاسخ‌هایی به این پرسش کهنه داده‌اند. بر پایه اطلاعات جدیدی که توسط بازاریاب‌های عصبی استفاده می‌شوند، ارقام گرد‌شده زمانی مناسب‌تر هستند که تصمیمات عاطفی گرفته می‌شوند، درحالی‌ که ارقام گرد‌نشده زمانی بهتر عمل می‌کنند که بخش بخردانه مغز درگیر است. شاید به این علت که انتخاب قیمت‌های گردنشده تصمیم منطقی‌تری به عقیده می‌رسد. از رویکرد بازاریابی عصبی برای مشخص کردن بها محصول‌تان استفاده کنید.


حتما بخوانید: روش‌ های قیمت‌ گذاری مناسب برای کسب‌و‌کار شما کدام است

۱۴. طراحی وب‌سایت

تکنیک‌های بازاریابی عصبی در وضعیت طراحی وب‌سایت نیز استفاده می‌شوند. بازاریاب‌های عصبی درباره‌ی طیف رنگ، طرح، اندازه‌ی فونت و سایر ویژگی‌های وب‌سایت‌ها عقیده می‌دهند. اکنون برای طراحی سایت چندین قانون کاربردی وجود دارد. برای مثال استفاده از آیکون شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مشتری‌های بیشتری را جذب کند. یافته‌ی جالب دیگر این است که طرح‌های جدید وب‌سایت‌ها که افقی هستند در سنجش با طرح‌های عمودی قدیمی‌تر اثربخشی کم‌تری دارند.

برای دریافت مشاوره رایگان با  آوش تک  در ارتباط باشید.

۱۵. تیترهای به‌ یاد ماندنی

تیترها یگانه از نخستین چیزهایی هستند که مخاطبان می‌بینند؛ درنتیجه لازم است که خاص باشند و توجه‌ها را به خویش جلب کنند. درنتیجه با استفاده از یکی از تکنیک‌های جدید بازاریابی عصبی به نام «تیترهای هیپوکامپی» تحقیق‌های زیادی درباره‌ی آنها صورت گرفته است. معنای این تکنیک چیست؟ محققان در دانشگاه کالج لندن دریافته‌اند، زمانی که اصطلاحی آشنا کمی تغییر کند، هیپوکامپ مغز فعال می‌شود و توجه ما را به خویش جلب می‌کند. بازاریاب‌ها از این روش برای ساختن شعارهای تبلیغاتی‌شان استفاده‌ی زیادی می‌کنند.

یک آپدیت نرم‌افزاری جدید برای تلفن‌های وان پلاس 7 و 7 پرو منتشر شد


اسمارتفون‌های وان پلاس 7 و 7 پرو یک آپدیت نرم‌افزاری جدید دریافت کرده‌اند که منجر به بهبود عملکرد کلی سیستم تلفن می‌شود. شرکت وان پلاس طی ماه‌های گذشته، آپدیت‌های نرم‌افزاری زیادی را برای تلفن‌های جدید و قدیمی خود منتشر کرده است تا کاربران آن‌ها از به‌روزترین قابلیت‌های نرم‌افزاری بهره بگیرند. در این میان، یک آپدیت نر‌م‌افزاری جدید هم برای اسمارتفون‌های وان پلاس 7 و 7 پرو منتشر شده است.

این آپدیت ویژگی‌های بهبودیافته یکسانی را در اختیار کاربران هردو تلفن وان پلاس قرار می‌دهد. البته، بسیاری از تغییرات حاصل شده در این آپدیت فقط برای کاربران هندوستانی تلفن‌های چینی وان پلاس منتشر شده است. در ادامه نیز می‌توانید لیست تغییرات ایجاد شده در جدیدترین آپدیت وان پلاس را مشاهده کنید.

سیستم

  • بهبود مدیریت حافظه رم
  • حل شدن مشکل صفحه سیاه در هنگام اجرای بعضی از اپلیکیشن‌ها
  • اضافه کردن یک ویژگی به منظور پشتیبانی از یادآورها برای آلارم‌های شخصی
  • بهبود ثبات سیستم و برطرف شدن اشکالات اساسی آن
  • پچ امنیتی تا تاریخ 2020.1

شبکه (فقط در هندوستان)

  • پشتیبانی از قابلیت VoWifi برای اپراتور مخابراتی Jio Sim

سرویس ابری (فقط در هندوستان)

  • پشتیبانی از همگام‌سازی یادداشت‌ها و مخاطبین

قابلیت Work-Life Balance (مخصوص هندوستان)

  • بهبود نمایش و قابلیت‌های نوتیفیکیشن پیام‌ها
  • بهینه شدن حالت‌ها و انتخاب اپلیکیشن‌ها
  • اضافه شدن تقویم و قابلیت‌های مربوط به مکان‌یابی

مشاهده نتایج و امتیازات مسابقات کریکت (فقط در هندوستان)

بروزرسانی جدید وان پلاس با نام OxygenOS 10.0.4 (برای کاربران اروپا و سایر نقاط جهان) و OxygenOS 10.3.1 (برای هندوستان) در روز گذشته منتشر شده است. با این حال، هنوز هم تعداد زیادی از کاربران، آن را دریافت نکرده‌اند. انتظار می‌رود که طی چند روز آینده، این آپدیت طیف وسیعی از کاربران وان پلاس را تحت پوشش قرار دهد.

منبع:

https://itresan.com/291101/%db%8c%da%a9-%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%d9%86%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86%e2%80%8c%d9%87/