در این مقاله به بررسی چگونگی کلمه کلیدی در گوگل و تعلیم یافتن بهترین واژه ها کلیدی می پردازیم.
در این آموزش نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب و جستجوی کلمات کلیدی در گوگل برای رتبه واژه کلیدی در گوگل به سه شیوه استفاده از افزار یاد می دهیم.
انتخاب واژه کلیدی چیست و چرا شما به آن بیچارگی دارید؟
انتخاب واژه کلیدی مناسب یک تکنیک تحقیقاتی است که بدست سازندگان درونمایه و متخصصان SEO به پیشه میرود.
از این واژه ها و عبارات در وب سایت خویش استفاده کنید لغایت ترافیک جستجو بیشتری کسب کنید.
بسیاری از مبتدیان انگار می کنند که آنها یک ایده واضح دارند که کاربران چه می خواهند.
ابزارهای قدرتمندی وجود دارد که می توانند به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده ها کمک کنند.
ایدههایی را بیابید که به شما در رشد شدامد و ایجاد محتوای بسیار جذاب که کاربران همنشین خواهند داشت.
با استفاده درست از گزینش کلمه کلیدی به عنوان بخشی از استراتژی محتوا، می توانید به موارد ذیل دست یابید:
پیدا کردن کلمات کلیدی دوست داشتنی که کاربران به راستی در جستجوی آن هستند.
ایده های محتوایی را که برای رتبه بندی راحت و حجم جستجو مناسب هستند، پیدا کنید.
پیدا کردن آنچه که رقبای شما سپریدن می دهند و سپس آنها را با یک راهبرد محتوای بهتر از آن استفاده کنید.
دریافت شدامد جستجو اغلب و رشد مخاطبان خود با مقاله جدید.
بیایید نگاهی به روش سپریدن انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت وردپرس خود بیندازیم و باعث افزایش ترافیک جستجو شویم.
ما هر یک از آنها را بهمراه شیوه استفاده درست از آنها برای انجام انتخاب کلیدواژه را آموزش می دهیم.
قبل از معرفی انواع روش ها بهترین طریق و افزونه رو به شما پیشنهاد میکنیم که میتونید از اینجا اون رو جاسازی کنید.
1. SEMRush
semrush - نحوه برگزیدن کلمات کلیدی پسندیده + رسیدگی رتبه واژه کلیدی در گوگل
SEMRush احد از بهترین ابزارهای سئو در بازار است.
این مجموعه کامل SEO با ابزارهایی برای انجام تحقیقات آلی، پرداخت تحقیقات تبلیغاتی، تحقیقات کلید کلمه و موشکافی رقابت عمیق است.
برای شروع، به سادگی به تارنما SEMRush بروید و یک کلمه کلیدی یا URL وبسایت خود را وارد کنید.
semrush keyword - نحوه گزینش واژه ها کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
به شما یک مرور کلی از کلمات کلیدی که وارد کرده اید را پرتو می دهد.
می توانید حجم جستجو (تعداد جستجوهای متوسط)، CPC برای تبلیغات پرداخت شده و تعداد نتایج جستجو را ببینید.
به ذیل بروید و مروری بر واژه ها کلیدی و واژه ها کلیدی مربوطه خواهید دید.
میتوانید بر روی نمای کامل گزارش کلیک کنید لغایت فهرست کامل را رسیدگی کرده و یا آنها را به فایل CSV صادر کنید.
relatedkeywords - روش انتخاب واژه ها کلیدی پسندیده + رسیدگی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
به پایین بروید و فهرست نتایج جستجوی کلمه کلیدی را که وارد کرده اید خواهید دید.
شما می توانید بر روی هر یک از این لینک ها کلیک کنید الی گزارش کامل را مشاهده کنید.
این گزارشات به شما کمک خواهد کرد که این صفحات را برای این واژه ها کلیدی ببینید.
شما در ضمن می توانید از “Keyword Magic Tool” جدید خویش کاربرد کنید.
Keyword Magic Tool دسترسی تند تر به تحقیقات مفصل تر کلمات کلیدی در شرایط پیوسته را به شما می دهد.
شما می توانید بر روی دکمه اضافه کردن در کناره واژه کلیدی کلیک کنید تا آن را به موشکافی کلیدواژه اضافه کنید.
keywordmagic - شیوه برگزیدن کلمات کلیدی مناسب + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
ابتدا بهترین واژه ها کلیدی با بالاترین حجم جستجو را پیدا کنید.
قدم بعدی تحلیل رقابت برای این واژه ها کلیدی است.
روی لینکهایی که پیشتر برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کرده اند کلیک کنید لغایت یک موشکافی ریزبین را ببینید.
keywordcompetition - روش برگزیدن واژه ها کلیدی پسندیده + رسیدگی رتبه واژه کلیدی در گوگل
شما قادر به دید لینک های مربوط به آن URL ویژه و سایر واژه ها کلیدی که صفحه را رتبه بندی می کند، و تعداد ترافیک جستجو خواهید بود.
به طور کلی، SEMRush بهترین افزار تحقیق کلمات کلیدی در بازار است.
این افزار نه فقط ایده های کلیدی، بلکه به شما کمک می کند که رتبه کلمه کلیدی در گوگل را توسط آورید.
2. Ahrefs
ahrefs - روش گزینش کلمات کلیدی پسندیده + بررسی رتبه واژه کلیدی در گوگل
Ahrefs یکی از قدرتمندترین دست موزه جستجو کلمات کلیدی در بازار است.
به شما کمک می کند الی یاد بگیرید که چرا رقبایتان به قدر کافی رتبه بندی می شوند.
آنچه شما باید سپریدن دهید این است که آنها را در نتایج جستجو به پیشه بگیرید.
Ahrefs روزانه بیش از ۶ میلیارد صفحه را در بر میگیرد با بیش از 12 تریلیون لینک در فهرست خود از 200+ میلیون اسم دامنه مفتوح می شود.
زیبایی واقعی این است که چگونه پلتفرم آنها به شما در به کارگیری این داده ها کمک می کند.
این رابط کاربری بصری است که تمام داده ها را به بخش های مختلف تجزیه می کند.
نام دامنه را در فیلد جستجو وارد کنید و Ahrefs اطلاعات کثرت را نمایش می دهد.
ahrefs report overview - روش انتخاب واژه ها کلیدی پسندیده + بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
این مقاله یک بازبینی کلی از نتایج با شمار کلی لینک ها ، ارجاع پهنه ها، واژه ها کلیدی ارگانیک و مرور محتوای آن به شما نشانه خواهد داد.
ابتدا بر روی ” Organic Keywords ” کلیک کنید.
سپس Ahrefs فهرستی از واژه ها کلیدی برای نام دامنه با حجم جستجو، رتبه جستجو، نشان اینترنتی، و … به شما پرتو خواهد داد.
ahrefs keywords - شیوه گزینش واژه ها کلیدی مناسب + بررسی رتبه واژه کلیدی در گوگل
شما در ضمن می توانید با وارد کردن واژه ها کلیدی در کادر جستجو، ایده های کلیدی را برپایی کنید.
ابزار جستجو کلید کلمه Ahrefs لیستی از پیشنهادات کلیدی را با حجم جستجو، نمره کاستی و کلیک برپایی می کند.
Ahrefs همچنین با ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل محتوا، رتبه بندی ردیابی، بازبینی بر وب و موارد دیگر می آید.
شما می توانید تمام گزارشات را در قالب CSV یا PDF صادرات کنید و در نرم افزار باره علاقه خود کار کنید.
3. AnswerThePublic
answerthepublic - روش برگزیدن کلمات کلیدی مناسب + رسیدگی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
AnswerThePublic یک دست موزه پژوهشی کلیدی و ابزار ایده های محتوایی است.
این مدل از خاصیت گوگل و بینگ خودکار استفاده می کند و اطلاعات را در فرمت بصری قابل فهم تر ارائه می دهد.
به سادگی از وبسایت دیدن کنید و یک واژه کلیدی یا عبارت را وارد کنید.
این دست موزه کلمات کلیدی را به نقشه های بصری، گزارش سوالات، پیشنهادها، سنجش ها، الفبایی و واژه ها کلیدی پیوسته بخش می کند.
keywordvisualization - نحوه گزینش واژه ها کلیدی مناسب + بررسی رتبه واژه کلیدی در گوگل
شما میتوانید بر روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید و رسیدگی وضعیت واژه کلیدی در گوگل را در یک زبانه جدید مرورگر مشاهده کنید.
می توانید سوالاتی را که کسان به تعقیب آن هستند را نگریستن کنید و اینکه چطور میتوانید با محتوای پیوسته به آنها استجابت دهید.
همه کلمات کلیدی در یک صفحه ارائه شده است. شما می توانید دیتا ها را به چهره عکس ها دانلود کنید.
یا آنها را به یک فایل CSV صادر کنید و با نرم انگیزه ها صفحه گسترده مورد نظر خود بهرهگیری کنید.
downloaddata - شیوه انتخاب کلمات کلیدی پسندیده + رسیدگی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
نکات کلیدی انتخاب کلمه کلیدی مناسب
تمام ابزارهای بیان شده در بالا، تعلیم یافتن بهترین کلمات کلیدی و گنجینهای از دادهها را به شما خواهند داد.
انتخاب کلید واژه خویش را با کلمات کلیدی وسیعتر آغاز کنید.
سپس آن را محدود کنید الی واژه ها کلیدی با چشم وهمچشمی کم و حجم جستجوی بیشتر پیدا کنید.
URL خود را در SEMRush یا Ahrefs وارد کنید الی عملکرد کلید کلمه خودتان را ببینید و سپس آن را با رقبای خویش سنجش کنید.
تمرکز بر پیدا کردن کلمات کلیدی که به سوالات مشتریان شما پذیرش می دهد و به آنها در تصمیم گیری خرید کمک می کند.
انتخاب واژه کلیدی خویش را برای اکثر کلمات کلیدی جستجو اندک نکنید.
شما به راحتی می توانید برای واژه ها کلیدی اکثریت رتبه بندی کنید و بر آن تکیه کنید.
چگونه انتخاب کلمه کلیدی را در کسب و کار و یا سایت خود اعمال کنید؟
هدف اصلی این پژوهش این است که بفهمید مشتریان شما به تعقیب چه چیزی هستند.
آنگاه به پیگیری آن واژه ها کلیدی در نتایج جستجو پیمان میگیرند.
چندین راه برای اتمام این کار بسته به راهبرد محتوای شما وجود دارد.
یک استراتژی بازاریابی محتوا مناسب را در گوشه ها-کناره ها تحقیقات کلیدی جدید خود طراحی کنید.
با استفاده از این کلمات کلیدی، مقالات محتویات مفیدی، پست های وبلاگ، فتوشاپ، فیلم ها و موارد سایر را ایجاد کنید.
وب سایت های سوداگری می توانند صفحات فرود، مستندات، سوالات متداول و دیگر محتواها را با هدف قرار دادن واژه ها کلیدی جدید ایجاد کنند.
اگر شما فروشگاه آنلاین دارید، می توانید از این کلمات کلیدی در عناوین محصول، توضیحات، بخش های فرآورده و … کاربرد کنید.
چگونه میتوانم عملکرد انتخاب کلمات کلیدی خویش را دنبال کنم؟
ابتدا، شما باید در Google Search Console ثبت اسم کنید.
این پیشه به شما اطلاعاتی در مورد روش نقطه نظر گوگل به تارنما شما میدهد.
شما وانگهی قادر خواهید بود کلیدواژه های رتبه بندی و میانگین موقعیت را در نتایج جستجو ببینید.
searchconsole - نحوه انتخاب کلمات کلیدی پسندیده + رسیدگی رتبه کلمه کلیدی در گوگل
شما همچنین به گوگل آنالیتیک بیچارگی دارید الی عملکرد محتوای خویش را دنبال کنید.
MonsterInsights ساده ترین گذرگاه برای نصب گوگل آنالیتیک در وردپرس است.
MonsterInsights به شما این امکان را میدهد که تعامل کاربر را در وب سایت خود پیگیری کنید.
برای دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در تماس باشید.
و اما آخرین افزونه و دست موزه برای این منظور:
Keyword plugin wordpress tool - نحوه گزینش کلمات کلیدی پسندیده + بررسی رتبه واژه کلیدی در گوگل
باید قبول کنیم که مایکروسافت و ویندوزفون در زمینه موبایلها نتوانستهاند موفق باشند و دلیل اصلی نیز به اپلیکیشنها باز میگردد، زیرا که سیستم عاملهای اندروید و iOS هر دو تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن دارند اما مایکروسافت در اغلب موارد از آنها بیبهره است.
گویا مایکروسافت تصمیم دارد یک سر و سامانی به سیستم عامل خود دهد و اصلیترین راه را نیز قابلیت پشتیبانی ویندوزفون از اپلیکیشنهای اندروید میداند و حتی تصمیم دارد تا برنامههای اختصاصی ویندوزفون را نیز برای سیستم عامل اندروید آماده کند.
اگر مایکروسافت چنین اقدامی را انجام دهد، بدون شک کاربران زیادی از اندروید به سوی سیستم عامل ویندوزفون مهاجرت میکنند و بهراحتی میتوانند برنامههایی را که در گوشی قبلی خود داشتند، در ویندوزفون نیز اجرا نمایند. البته سلیقه کاربران در این زمینه مطرح است که آیا در صورت چنین امکانی ویندوزفون را ترجیح میدهند یا اندروید.
در واقع روش مایکروسافت این است که برای افزایش میزان کاربران سیستم عامل اختصاصی خود، ابتدا برنامههای کاربردی را به سوی آن میکشاند و در مقابل کاربران به ویندو فون روی میآورند. فردا مایکروسافت یک کنفرانس خبری در خصوص ویندوز 10 خواهد داشت که انتظار میرود اخباری در این خصوص نیز شنیده شود.
اگر امکان استفاده از برنامههای اندروید بر روی سیستم عامل ویندوزفون وجود داشته باشد، آیا به سوی ویندوزفون مهاجرت خواهید کرد؟
منبع:
https://itresan.com/58652/microsoft-announce-plans-supporting-android-apps-windows-phone/
سامسونگ گلکسی S6 قرار است یکی از متفاوتترین پرچمداران سری گلکسی این کمپانی کرهای باشد! این بار سامسونگ میخواهد با یک طراحی متفاوت بازار را تکان دهد. کاری که آنها با Galaxy Note Edge انجام دادند و مورد استقبال نیز واقع شد، ممکن است تا برای این محصول نیز رخ دهد.
اجازه بدهید تا ابتدا به سراغ مشخصات ششمین کهکشان سامسونگ برویم. این دستگاه قرار است تا از یک چیپست جدید استفاده کند، حال این پردازنده ممکن است بر اساس سیاستهای منطقهای این کمپانی، اسنپدراگون 810 باشد یا Exynos 7 octa! صفحه نمایش QHD و یک دوربین قدرتمند 16 یا 20 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات S6 است.
طبق پیشبینی کارشناسان، ممکن است S6 از یک صفحه نمایش خاص بهره بگیرد. صفحه نمایشی که از دو طرف انحنا دارد! البته شایعات حکایت از آن دارد که این محصول، همانند Edge به طور محدود تولید شود و S6 در دو نسخه متفاوت وارد بازار گردد.
یک نسخه همانند Edge یا یک انحنا و دوربین 16 مگاپیکسلی و نسخه دیگر با انحنای دو گانه و دوربینی 20 مگاپیکسلی!
ویژگی دیگر این محصول، احتمالا بدنه فلزی و آلومینیومی آن است که قرار است یک سوی آن نیز با شیشه طراحی شده و عرضه گردد. چیزی شبیه سری Z محصولات سونی و P هوآوی!
این ویژگیها را باهم مرور میکنیم:
به یک بدنه ویژه سلام کنید! طبق اعلام منابع مختلف خبری، این محصول با کمترین میزان پلاستیک ممکن عرضه خواهد شد و به جای آن شاهد میزان زیادی فلز و شیشه خواهیم بود. حتی میتوان از طریق عکسهای لو رفته به این نتیجه رسید که این محصول نسبت به نوت 4، گلکسی آلفا و حتی سری جدید A نیز از فلز بیشتری بهره برده است؛ اما با این شرایط و در نظر گرفتن یک بدنه یکپارچه فلزی، باید قید باتری قابل تعویض S6 را زد! بالاخره باید فکری به حال ریست کردن این گوشی هنگام هنگهای پی در پی تاچ ویز کرد!
همانطور که گفتیم، شایعات نشان میدهد که سامسونگ از یک صفحه نمایش Dual-Edge برای این محصول بهره خواهد برد. این کمپانی کرهای که با Galaxy Note Edge و نوآوری خاصش همگان را متعجب ساخت، در نظر دارد که S6 را نیز با ظاهری متفاوت عرضه کند تا انگ طراحی تکراری را از روی خود بردارد!
شایعات نشان میدهد که سامسونگ، این دو حاشیه را به امکانات خاصی مجهز خواهد کرد. به طور مثال میتوانید بر اساس انتخاب خود، یعنی راست دست یا چپ دست بودن، هر کدام از این حاشیهها را خاموش یا روشن کنید!
یک رابط کاربری خلوت و فلت، وعده سامسونگ برای S6 است! باید دید این کمپانی که معمولا امکانات خوبی برای رابط کاربریاش در نظر میگیرد، میتواند این بار یک رابط سبک و کاربردی ارایه کند تا S6 نیز دچار هنگ نشود؟
حتما با قابلیت Optical Image Stabilisation آشنا هستید! شایعات نشان میدهد که سامسونگ از هر دوربینی برای این محصولش استفاده کند، این قابلیت به طور قطع روی آن وجود دارد!
یا این که این قابلیت چیز جدیدی برای اسمارت فونها محسوب نمیشود، اما سامسونگ نیز این رویه خود را ادامه داده و قصد دارد تا S6 را مجددا به این ویژگی مجهز سازد!
البته به احتمال زیاد، سامسونگ این حسگر را همچون گذشته به دکمه فیزیکی زیر صفحه نمایش منتقل میکندو این بار به جای کشیدن انگشت بر روی حسگر، تنها با گذاشتن آن (همچون تاچ آیدی آیفون)، گوشی عمل میکند.
آیا ممکن است امکانات دیگری بر روی این محصول باشد که در اینجا ذکر نشده باشد؟ نظر شما چیست؟
منبع:
https://itresan.com/58685/new-features-to-expect-from-the-samsung-galaxy-s6/
سئو (بهینهسازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتورهای جستجو با روشهای غیر اخلاقی نیست. آنها برای کمک کردن به شفا رویت و پیوستگی وب سایتها در نتایج جستجوی طبیعی با منظور رسیدن به رتبهبندی بالا، ایجاد شدهاند.
سئو را میتوان مجموعهای از روشها برای تغییر استراتژیک وب سایتها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، میپردازد.
سئو فرآیند سادهای نیست که به راحتی پیادهسازی شود زیرا نیازمند فرهنگ زیاد، دانش پیش زمینهای و صبر است. موتورهای جستجو با تغییر مداوم الگوریتمهای رتبهبندی خود غیر قابل پیشبینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.
سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکتا از کار و جنبش هایی است که بدست سئوکار اتمام می شود.
الگوریتم رتبهبندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبهبندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو میبایست مهمترین این معیارها را جهت پیادهسازی کامیاب سئو بدانند.
سئو چیست
اوایل آغاز سئو
در اوایل سال 1990 اولین موتورهای جستجو کار خویش را پیش درآمد کردند؛ بعضی از محبوبترین آنها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن سررسید ملت موتورهای جستجو را به دید یک لیست لیست شده نگاه میکردند که امثال صفحه زرد، سئو اولیه بر پای بست، حروف الفبا سپریدن میشد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.
با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدیدتری نما میشدند که از الگوریتمهای رتبهبندی پیچیدهتری استفاده میکردند. این الگوریتمها با معیار تراکم واژه کلیدی ( شمار دفعاتی که یک واژه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر شمار کل واژه ها صفحه) و برچسبهای شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایتها استفاده میکردند. به پیگیری این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایتها فعالیت خود را آغاز کرد. با توسعه رتبهبندی صفحات توسط موتورهای جستجو، مهندسین سئو به تعقیب پیدا کردن راههایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روشهایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.
یک نوشتار که بدست نیویورک تایمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد درباره توسعهدهندگان وب گفتگو کرد که برای قرار دریافت در بالای صفحه نتایج جستجو از روشهای غیر اخلاقی سئو کاربرد میکردند. این مقاله توضیح میدهد که چگونه توسعهدهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری میکنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش میدهند.
همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبهبندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل پیشه خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روشهای غیر اخلاقی در آن سررسید قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتمهای موتورهای جستجو پیچیدهتر شدهاند و خیلی مشکل است که مهندسین بهینهسازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و پیوستگی پیدا خواهد کرد.
اهداف سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به وب سایتها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و واژه ها کلیدی وارد شده بدست کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات پیوسته با پرسوجوی جستجوی وارد شده
سئو چیست؟ |
دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج پیوسته جستجو شده را پیدا میکند و موتور جستجو قابل اعتماد میشود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات پیوسته را نشانه میدهد.
بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبهبندی سایتها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را آغاز کرد، این فرآیند نیازمند دانش و موعد برای پیادهسازی روشهای خود شد. زمان، بزرگترین سرمایهگذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.
بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار میگیرند، سئو هفتهها یا ماهها درازا میکشد لغایت به نتیجه برسد. اگر چه شدنی است نتایج بهینهسازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو مایه افزایش رتبهبندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایتها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی نخست که 58.4 درصد کلیکها را شامل میشود، پیمان گیرند.
این جای تعجب نیست که وب سایتها با محصولات و خدماتی که بفروش میرسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو چشم وهمچشمی کنند. به عنوان مثال واژه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود وابستگی میدهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه نخست 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه نخست 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خویش وابستگی میدهد. این مسئله برای خیلی از سایتها سودمند است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه میشود.
یک مطالعه دیگر نشانه میدهد جستجو کنندگان خیلی اخ دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص میکند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک میکنند و فقط 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک میکنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکتها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.
بطور کلی اهداف سئو را می تاب بصورت پایین خلاصه نمود:
در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد.
باعث برپایی برند می شود.
باعث افزایش شدامد سایت خواهد شد.
باعث شده تارنما در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
بهترین افزار برای تبلیغات است.
بهینه سازی موتور جستجو چیست
سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه به مهار مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... پیوسته میشود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری میکنید مربوط به SEO On Page میشود. این شیوه پایه تمام تلاشهای بهینهسازی است زیرا جایی است که شما بیشترین مهار را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد مینمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که شیوه SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.
کنسول بازی چیست؟
کنسول بازی وسیله سرگرمی کامپیوتری است که منحصرا برای اجرای بازی های ویدیویی روی مانیتور یا تلویزیون طراحی شده . اکس باکس 360 ، اکس باکس وان و پلی استیشن 4 و 3 معروف ترین کنسول های بازی در دنیا هستند . کنسول بازی نسل های مختلفی رابه خودش دیده است. در سال های اخیر کنسول بازی به قدری پیشرفته شده که دارای امکاناتی مثل سیستم عامل هوشمند ، اینترنت ، ذخیره سازی ، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی شده اند .
اگر جزء آن دسته از گیمرهایی هستید که زیاد بازی میکنید، احتمالا بزرگترین دغدغه شما در این روزها که هزینههای زندگی سر به فلک کشیده است، قیمت بالای بازیهای کنسولی است. وقتی یک بازی جدید میآید، اگر بخواهید آن را برای پلی استیشن 4 بخرید، احتمالا باید بخش زیادی از پسانداز خود را خرج کنید. این در حالی است که در مورد بازیهای چندپلتفرمی، شما میتوانید نسخه کامپیوتر بازی را با قیمتی به مراتب پایینتر از نسخههای کنسولی تهیه کنید.
راههای اتصال دسته کنسول های بازی مختلف
بازی کردن با کامپیوتر مزیتهای زیادی دارد؛ علاوه بر قیمت پایینتر بازیها، شما محدود به نسل فعلی نیستید و میتوانید بازیهای چند سال قبلتر را نیز تجربه کنید. گذشته از این، همه میدانند که انجام بازیهای تیراندازی، استراتژی و بیشتر نقشآفرینیها روی پیسی لذت بیشتری دارد. اما در سوی مقابل، بعضی بازیها هم هستند که تجربه آنها با کیبورد و موس میتواند زجرآور باشد.
اینجاست که اهمیت داشتن یک دسته بازی مناسب برای کامپیوترهای شخصی مشخص میشود. شما میتوانید انواع مختلف دستههای بازی سازگار با پیسی را خریداری کنید، اما اگر کنسول داشته باشید راه بهتری هم وجود دارد. میتوانید از دسته کنسولتان برای بازی کردن روی پیسی استفاده کنید.
مایکروسافت استاندارد جدیدی به نام Xbox Wireless در برخی از کامپیوترها ایجاد کرده است
راههای اتصال دسته کنسول های بازی مختلف :
استفاده از یک کابل USB:
خیلی ساده یک کابل میکرو USB را به دسته متصل کنید و دیگر سر کابل را به یکی از اسلات های کامپیوتر خود بزنید. در ویندوز 10 کامپیوتر شما فورا دسته را شناسایی میکند. بر روی ویندوز 8.1 یا ویندوز 7، خود ویندوز به صورت خودکار درایورهای لازم را دانلود کرده و کنترلر در عرض چند دقیقه آمادهی استفاده میشود.
استفاده از آداپتور Xbox Wireless :
مایکروسافت استاندارد جدیدی را به نام Xbox Wireless در برخی از کامپیوترها ایجاد کرده است، اما اگر کامپیوتر شما فاقد آن بود چه میشود؟ اگر میخواهید به صورت بیسیم اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر را تجربه کنید، باید یک آداپتور Xbox Wireless خریداری کنید. آن را به یکی از درگاههای USB کامپیوترتان متصل کنید و به ویندوز اجازه دهید درایورهای لازم را نصب کند. سپس دکمهی آداپتور را فشار دهید، دسته را روشن کنید و بر روی دکمه “Bind” در بالای دسته فشار دهید تا آنها به یکدیگر متصل شوند.
استفاده از بلوتوث :
شما میتوانید با استفاده از بلوتوث نیز به اتصال دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 خود بپردازید. برای این کار باید مدل دستهی شما، جدید باشد. ابتدا بر روی کامپیوتر خود از آدرس Settings > Devices > Bluetooth & other devices بلوتوث را فعال کنید و دکمهی “Bind” روی دسته را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا در حالت جفت سازی قرار گیرد.
اتصال دسته پلی استیشن 3 به کامپیوتر
اتصال دسته پلی استیشن 3 (دوال شاک 3) به کامپیوتر:
برای استفاده از دسته پلی استیشن 3 روی ویندوز نیاز به نصب درایور مخصوص دارید و این کار کمی پیچیده است. ابتدا باید دسته را با کابل USB پیسی متصل کنید. سپس باید درایورهای .NET Framework 4.0 و Visual C++ را نصب کرده و بعد از آنها به سراغ نصب درایور رسمی ایکسباکس 360 بروید.
حالا باید یک امولاتور به نام SCP Tookit را نصب کنید تا ویندوز دسته پلیاستیشن 3 را به عنوان کنترلر ایکسباکس 360 شناسایی کند. پس از دانلود امولاتور مذکور، باید فایلهای آن را اکسترکت کنید. سپس در پوشهای که فایلها اکسترکت شدهاند به مسیر ScpServer > bin بروید.
روی فایل ScpDriver دوبار کلیک کنید و در پنجرهای که باز میشود Install را بزنید. سپس پنجره را ببندید و دوباره به پوشه bin بازگردید. حالا روی فایل ScpMonotor دوبار کلیک کنید. حالا شما میتوانید کنترلر پلیاستیشن 3 را که با عنوان Pad 1 شناسایی شده است مشاهده کنید.
صاحبان کامپیوتر مک خوششانستر از ویندوزیها هستند، چون لازم نیست برای اتصال دسته پلیاستیشن 3 به کامپیوترشان این همه دردسر بکشند. آنها بدون نیاز به نصب هیچ نرمافزاری میتوانند از طریق بلوتوث یا کابل USB از کنترلر پلیاستیشن 3 استفاده کنند.
اتصال دسته کنسول ایکس باکس ۳۶۰
اتصال دسته کنسول ایکس باکس ۳۶۰ :
برای انجام تنظیمات دسته بازی باید Calibration Tool را پیدا کنید. به منوی Start بروید. حالا Settings را انتخاب کنید.
بعد در Settings روی Devices کلیک کنید.
در پنجره بعدی اسکرول را پایین بکشید تا Printers And Scanners را ببینید. روی آن کلیک کنید و سربرگ Devices And Printers را انتخاب کنید. در نسخه های دیگر ویندوز به جای این کار به مسیر Control Panel > Devices And Printers بروید.
حالا در این قسمت شما باید دسته بازی خود را مشاهده کنید. اگر دسته بازی خود را در اینجا نمی بینید اتصالات خود را چک کنید و مطمئن شوید که دسته بازی به درستی وصل شده است.
دسته بازی خود را پیدا کنید. روی آن کلیک راست کنید گزینه Game Controller Settings را انتخاب کنید.
بعد پنجره ای به شما نمایش داده می شود. روی دکمه Properties کلیک کنید.
در پنجره دیگر سربرگ Settings را انتخاب کنید. دکمه Calibrate را کلیک کنید.
از اینجا به بعد به طور خودکار Calibration Wizard اجرا می شود و دسته بازی شما تنظیم می شود.
طریقه اتصال دسته بازی به کامپیوتر
اتصال دسته PS4 به کامپیوتر :
ویندوز در حالت عادی از دسته های PS4 پشتیبانی نمی کند، اما از دسته های ایکس باکس ۳۶۰ به طور کامل پشتیبانی می کند.
اساس این آموزش جا زدن دسته PS4 به جای دسته Xbox 360 و شناساندن آن به ویندوز می باشد.
به این منظور می توانید از امولاتور DS4Windows استفاده کنید که به سادگی قابل دریافت می باشد.
http://ds4windows.com/
پس از دانلود فایل فشرده امولاتور با استفاده از برنامه هایی نظیر WinRar یا WinZip فایل ها را اکسترکت کرده و در جایی آشنا ذخیره کنید. پس از این کار با استفاده از ابزار بروزرسانی شبیه سازی DS4Windows مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه آن استفاده می کنید.
مراحل نصب و راه اندازی این شبیه ساز بسیار ساده و سرراست بوده و نیازمند فشردن چندین دکمه است. کاربران ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ می توانند تنها در یک مرحله نصب و راه اندازی را انجام دهند. در حالیکه کاربران ویندوز ۷ می بایست درایورهای مربوط به Xbox 360 را نیز دانلود نمایند.
پس از به پایان رسیدن راه اندازی، می توانید دسته PS4 خود را به رایانه متصل نمایید.
توصیه می شود دسته خود را از طریق کابل میکرو یو اس بی معمولی PS4 به رایانه متصل کنید، چراکه اتصال بی سیم آن به PC مستلزم انجام مراحلی سخت تر است که کمی دانش بیشتر را از کاربر طلب می کند.
اتصال دسته کنسول نینتندو سوییچ به کامپیوتر
اتصال دسته کنسول نینتندو سوییچ (دسته پرو و جویکانها) به کامپیوتر:
دسته پروی کنسول سوییچ پس از اتصال با بلوتوث، روی ویندوز و مک کار میکند. شما حتی میتوانید جویکانهای کنسول سوییچ را هم به همین روش به کامپیوتر متصل کنید؛ فقط باید بدانید که هر جویکان بهصورت مستقل به عنوان یک دسته شناسایی میشود.
برای اتصال با بلوتوث در ویندوز 10 به مسیر Settings > Devices > Bluetooth > Add Bluetooth or other device > Bluetooth بروید و اگر از ویندوز 7 استفاده میکنید مسیر Control Panel > Hardware and Sound > Add a device را دنبال کنید.
حالا باید دکمه سینک (Sync) را روی دسته پرو یا جویکان به مدت چند ثانیه فشار دهید. پس از این کار، نام دسته در منوی بلوتوث ویندوز نمایش داده میشود و شما با انتخاب این نام، میتوانید به راحتی کنترلر سوییچ را به کامپیوتر متصل کنید. جالب است بدانید که همین روش در مورد مک و سیستمعامل اندروید هم جواب میٔهد. کافی است به منوی بلوتوث در هر یک از این پلتفرمها بروید و سپس دکمه سینک کنترلر را فشار دهید.
منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/connect-gameconsoles2-computer.html