اخبار تکنولوژی 2

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 2

معرفی تکنولوژی

میز تحریر باکس دار تاشو و تنظیم شو

میز تحریر باکس دار تاشو و تنظیم شو

میز تحریر باکس دار آریا به چهره تاشو طراحی شده است که باعث می‌شود در هر مکانی قابل کاربرد بوده و به همین دلیل فضای کمی هم برای نگهداری بیچارگی دارد . از ویژگی های این میز می طاقت به داشتن باکس درون پیشه برای جمع آوری وسایل اشاره کرد ، علاوه بر این میز هم تاشو است و هم قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد که می توانید برای از سنین کودک الی بزرگسال استفاده نمایید، میز تحریر باکس دار تاشو و تنظیم شو علاوه بر این سطح این میز ضدخش است .عکس پس زمینه


فرزندان شما می‌توانند میز های تحریر باکس دار آریا را در خانه به چهره اشتراکی استفاده کنند چون به چهره تنظیم شو طراحی شده و قابلیت تنظیم بلندی دارند می‌توانید با پروا قد بلندی آن را تنظیم کنید.

ابعاد این میز 50*70 است این سایز زیاد مناسب برای نوشتن و خواندن و مختصر جا است و به علت اینکه دارای باکس می‌باشد احتیاج نیست کتاب روی آن چیده شود و شما به راحتی می‌توانید از باکس آن کاربرد کنید.

سافت بانک ۲۴ میلیارد دلار زیان مالی از پروژه‌های در دست اجرایش را پیش‌بینی می‌کند

سافت‌بانک، غول ژاپنی سرمایه‌گذاری در دنیای فناوری، اعلام کرد احتمالا با ۲۴ میلیارد دلار خسارت مالی روبه‌رو خواهد شد. این شرکت می‌گوید پروژه‌هایی همچون برنامه‌ی سرمایه‌گذاری ویژن فاند و سرمایه‌گذاری در استارتاپ فضای کار اشتراکی وی‌ورک و شرکت مخابرات ماهواره‌ای وان‌وب، با بازنگشتن سرمایه روبه‌رو خواهند شد. بازنگشتن در سرمایه‌گذاری، درمجموع به‌معنای هفت‌میلیارد دلار خسارت خالص در سافت‌بانک خواهد بود. چنین پیش‌بینی‌هایی نشان می‌دهد احتمالا غول ژاپنی در پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ی خود در سرمایه‌گذاری‌های دنیای فناوری موفق نبوده است.

در دو سال گذشته، سافت‌بانک و بنیان‌گذار بلندپرواز آن، ماسایوشی سان، میلیاردها دلار سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران و ثروت شخصی خود را به سرمایه‌گذاری در دنیای فناوری اختصاص داد. سرمایه‌گذاری‌های سافت‌بانک بیشتر فناوری‌های مرتبط با یادگیری ماشین و رباتیک و مخابرات نسل آینده را هدف قرار می‌دهند. سان و دیگر مدیران بر این باور هستند که سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها، صدها میلیارد دلار آورده‌ در سال‌های آتی به‌همراه خواهد داشت.

سافت بانک / Softbank

ماسایوشی سان با وجود تبلیغات بی‌شمار روی فناوری‌های آینده‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره شد، میلیاردها دلار سرمایه را در شرکت‌هایی با موضوعات فعالیت دیگر هزینه کرد. یکی از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ او در WeWork انجام شد. WeWork مشهورترین استارتاپ فضای کار اشتراکی و به‌نوعی فعال صنعت املاک محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری‌های سان در این دسته در شرکت‌های مشابه دیگر همچون OpenDoor و Compass نیز انجام شد.

از سرمایه‌گذاری متفرقه‌ی سافت‌بانک و ماسایوشی سان در حوزه‌هایی خارج از فناوری‌های پیش‌گام می‌توان به شرکت‌هایی با جریان درآمدی فروش مستقیم به کاربر اشاره کرد. از میان آن‌ها، Brandless و Wag و DoorDash ازجمله شرکت‌های مشهور هستند. سان همچنین در هتل‌های زنجیره‌ای Oyo نیز سرمایه‌گذاری کرده است. با نگاهی به این سرمایه‌گذاری‌ها متوجه می‌شویم که چشم‌انداز او شرکتش (خصوصا در برنامه‌ی ویژن‌فاند)، آن‌چنان هم آینده‌نگرانه و پیش‌گام نیست.

همه‌ی سرمایه‌گذاری‌های سافت‌بانک لزوما روی فناوری‌های پیشرو انجام نمی‌شود

سرمایه‌گذاری‌های سان و سافت‌بانک در شرکت Brandless،  شکستی تمام‌عیار بود و شرکت مذکور در ابتدای سال جاری فعالیت‌های خود را کاملا متوقف کرد. سرمایه‌گذاری ضررده دیگر هتل‌های Oyo بود که به‌‌علت بحران پیش‌آمده برای صنعت گردشگری براثر شیوع ویروس کرونا، آن هم با خسارت‌های زیادی روبه‌رو شد.

اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های ماسایوشی سان و سافت‌بانک با شکست روبه‌رو شده‌اند یا وضعیت نامناسبی در بازار دارند، تمامی آن‌ها لزوما ناموفق نبوده‌اند. سافت‌بانک ازطریق برنامه‌ی ویژن‌ فاند سرمایه‌گذاری‌ عظیمی روی استارتاپ اسلک انجام داد و پیش از عرضه‌ی عمومی سهام آن شرکت، از سرمایه‌گذاران و سهام‌داران اصلی بود. در شرایط کنونی که فعالیت‌های دورکاری به‌‌علت شیوع ویروس کرونا و پیاده‌سازی سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از همیشه طرفدار دارد، اسلک هم با افزایش شدید تعداد کاربران روبه‌رو شده است.

یکی از سرمایه‌گذاری‌های بلندپروازانه‌ی سافت‌بانک (خارج از برنامه‌ی ویژن فاند) شرکت OneWeb بود که ظاهرا در وضعیت مناسبی قرار ندارد. چشم‌انداز این شرکت نیازمند هزینه‌های زیادی بود تا شبکه‌ای از ماهواره‌ها را برای ارائه‌ی ارتباط مخابراتی در کل جهان پیاده‌سازی کند. از سرمایه‌گذاری‌های شکست‌خورده‌ی دیگر می‌توان به Zume اشاره کرد. استارتاپ مذکور کسب‌وکاری متمرکز بر تحویل پیتزا به‌صورت رباتیک بود.

وی ورک / WeWork

چرا با وجود شکست‌های متعدد سافت‌بانک در سرمایه‌گذاری در دنیای فناوری، این شرکت هنوز پابرجا است؟ پاسخ پرسش را می‌توان در سهام سودآور سافت‌بانک در غول چینی تجارت الکترونیک، یعنی علی‌‌بابا، جست‌وجو کرد. به‌علاوه، سافت‌بانک مالک شرکت آرم است که کسب‌وکاری سودده در حوزه‌ی تولید نیمه‌هادی محسوب می‌شود. غول ژاپنی همچنین سرمایه‌گذاری‌های سودآور متعددی در صنعت مخابرات انجام داده است.


برخی کارشناسان ادعا می‌کنند که سان بیش از همه به اسطوره‌سازی علاقه دارد که درباره‌ی چشم‌اندازهای بلندپروازانه‌اش شکل می‌گیرد و برنامه‌های او ظاهرا به‌ضرر سهام‌داران و سرمایه‌گذاران خارج از شرکت تمام می‌شود. بلومبرگ در یادداشتی به برنامه‌های سان اشاره می‌کند و می‌گوید تمایل او برای رشد سریع استارتاپ‌ها و تزریق پول بیش‌از‌حد مشکلاتی را برای رشد استارتاپ‌ها ایجاد می‌کند. درواقع، کارشناسان می‌گویند سرعت مدنظر سان که با تزریق سرمایه‌ی عظیم اجرا می‌شود، بیش از سرعت مدنظر رشد در ذهن بنیان‌گذاران استارتاپ است. به‌هرحال برنامه‌های او، به سرمایه‌گذاران ویژن فاند و سافت‌بانک فشار وارد می‌کند.

منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/20/347675/softbank-expects-24-billion-loss/

اپل احتمالا ماه آینده مدل جدید ایرپادز و مک بوک پرو را معرفی می‌کند

ظاهرا اپل قصد دارد ماه آینده‌ی میلادی رسما نسل جدید هدفون ایرپادز و مک‌بوک پرو ۲۰۲۰ را معرفی کند. همچنین براساس ادعاهای جدید، اپل روی کنترلر بازی اختصاصی خود کار می‌کند.

گفته می‌شود اپل قصد دارد سال جاری میلادی با برگزاری مراسمی اختصاصی رسما محصولاتی جدید شامل مدل ارتقا‌یافته‌ی تبلت آیپد ایر و مک‌بوک مبتنی‌بر آرم را رونمایی کند. اپل تاکنون جزئیات چندانی از این محصولات منتشر نکرده است؛ بااین‌حال، شایعه‌های رسانه‌های مختلف می‌گویند اهالی کوپرتینو از مدت‌ها پیش روی این محصولات جدید کار می‌کنند.

براساس آنچه برخی منابع به‌نقل از افراد آگاه می‌نویسند، اپل ظاهرا خودش را برای معرفی نسخه‌ی جدید هدفون ایرپادز (Apple AirPods) و مدل ۱۳ اینچی جدید لپ‌تاپ مک‌بوک پرو در ماه آینده‌ی میلادی آماده می‌کند.

مدل ارزان‌قیمت ایرپادز اپل طراحی شبیه‌ به ایرپادز پرو خواهد داشت

ماه فوریه، دیجی‌تایمز گزارشی تأیید‌نشده منتشر کرد که در آن ادعا می‌کرد اپل مشغول کار روی مدل ارزان‌قیمت ایرپادز با نام احتمالی ایرپادز پرو لایت است. در آن زمان، جزئیات زیادی از این محصول منتشر نشد. چند هفته بعد در گزارشی مفصل‌تر، اعلام شد که اپل قصد دارد بخشی از خطوط تولید مربوط به ایرپادز جدید را از چین به تایوان منتقل کند. 

مدتی بعد، دیجی‌تایمز گزارشی دیگر منتشر و این بار دیگر اعلام کرد اپل مشغول کار روی پروژه‌ی تولید ایرپادز پرو لایت است و ظاهرا همه‌گیری ویروس کرونا باعث نشده اپل از این پروژه دست بردارد. در همین زمینه، ساعاتی پیش جان پراسر توییتی منتشر کرد تا باردیگر به شایعه‌های تولید ایرپادز جدید دامن زده شود. ناگفته نماند جان پراسر افشاکننده‌ی مطمئنی است و پیش‌تر جزئیات مربوط به شمار درخورتوجهی از محصولات اپل را فاش کرده است. 

چان پراسر در توئیت خود می‌نویسد:

ایرپادز جدید که در ابتدا قرار بود در رویداد مارس معرفی شود، اکنون آماده‌ شده‌ است. احتمالا این هدفون ماه آینده به‌همراه مک‌بوک پرو جدید معرفی شود.

پراسر فعلا جزئیات بیشتری از مشخصات فنی و طراحی ظاهری ایرپادز پرو فاش نکرده است. درضمن، فعلا نه از قیمت نهایی و نه نام نهایی محصول اطلاع داریم. ایرپادز پرو لایت صرفا نامی است که رسانه‌ها مطرح کرده‌اند و اپل آن را رسما تأیید نکرده است. گفته می‌شود اپل قصد دارد در ایرپادز پرو لایت از زبان طراحی ایرپادز پرو استفاده کند. البته ظاهرا برای پایین‌آوردن قیمت نهایی، برخی فناوری‌ها نظیر لغو نویز در ایرپادز پرو لایت وجود نخواهند داشت.

توییت جدید جان پراسر افزون‌بر اعلام احتمال معرفی ایرپادز پرو لایت در ماه آینده، به رویدادی ویژه در ماه مارس اشاره می‌کند که ظاهرا اپل در پی برگزاری آن بوده است؛ رویدادی که برخی منابع چند هفته‌ی پیش گفتند به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شده است. پراسر می‌گوید محصولاتی که اپل در ابتدا برای کنفرانس ماه مارس تدارک دیده بود، قرار است معرفی شوند؛ اما به‌صورت جداگانه و احتمالا در قالب انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی شبیه‌ به آنچه برای آیفون SE نسل دوم دیدیم.

اپل افزون‌بر ایرپادز پرو لایت، هدفون دورگوشی اختصاصی خودش را نیز در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد

بر‌این‌اساس، احتمال می‌دهیم اپل هدفون و لپ‌تاپ پرچم‌دار جدید را نیز صرفا ازطریق به‌روزرسانی وب‌سایت خبری خود معرفی کند. گفته می‌شود که اپل قصد دارد در لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۲۰ از پردازنده‌ی مرکزی ارتقایافته و به‌احتمال زیاد کیبورد جدید موسوم‌ به Magic Keyboard استفاده کند.

ایرباد بی‌سیم جدید اهالی کوپرتینو فقط یکی از محصولات صوتی به‌شمار می‌آید که اپل برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کرده است. از سال‌ها پیش، شایعه‌های ضدونقیضی درباره‌ی احتمال ساخت هدفون دورگوشی اپل شنیده بودیم. شایعه‌های مربوط به این محصول اخیرا بیشتر شده‌اند؛ تا حدی که گفته می‌شود هدفون دورگوشی اپل قرار است سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود. 

خبرگزاری بلومبرگ اخیرا در گزارشی به‌نقل از منابعی آگاه مدعی شد که هدفون دورگوشی اپل قطعات تعویض‌شدنی مغناطیسی دارد. این هدفون در دو مدل معرفی خواهد شد که یکی از آن‌ها بدنه‌ای با پوشش چرمی و لوکس دارد و در هدفون دیگر از مواد سبک‌‌تر استفاده شده است. جان پراسر در ادعاهای پیشین خود اعلام کرده بود که اپل احتمالا در پی معرفی هدفون دورگوشی خود هنگام برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی ۲۰۲۰ (WWDC 2020) است. براساس ادعاهای او، این هدفون برچسب قیمتی ۳۵۰ دلاری یدک می‌کشد. 

براساس ادعای یکی از افشاگران، اپل روی کنترلر بازی اختصاصی کار می‌کند

بااین‌حال، اخبار مذکور تنها موارد فاش‌شده‌ی جدید نیستند. گفته می‌شود اپل مشغول کار روی مدل جدید تبلت آیپد ایر با فناوری تاچ ID و صفحه‌نمایش مینی LED تمام‌صفحه و بدون بریدگی است. گفته می‌شود تاچ ID این تبلت اپل قرار است به زیر صفحه‌نمایش منتقل شود. افزون بر این موضوع، ظاهرا اپل روی اسپیکر هوم‌پاد لایت، ردیاب هوشمند ایرتگز و البته گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ کار می‌کند. تمامی شایعه‌های جدید با آنچه پیش‌تر شنیده بودیم، مطابقت دارند و نشان می‌دهند اپل احتمالا به‌دنبال عرضه‌ی محصولات جدید زیادی در سال جاری است. گرچه ویروس کرونا برگزاری هرگونه رویداد حضوری را سخت می‌کند، برخی از منابع همچنان روی برگزاری مراسم ویژه‌ی اپل تأکید می‌کنند.

یکی از افشاگران حوزه‌ی فناوری در توییتی مدعی شده است که اپل روی کنترلر بازی اختصاصی خود کار می‌کند. او همچنین در بخشی دیگر از اطلاعاتش، از پشتیبانی تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ از فناوری 5G به‌لطف بهره‌مندی از مودم کوالکام سخن به میان آورده است.

گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ احتمالا مدلی با رنگ آبی تاریک خواهند داشت

او همچنین می‌گوید آیفون‌های موردانتظار رنگ جدید آبی (Navy Blue) خواهند داشت. افزون‌بر‌این، اپل احتمالا بخواهد لپ‌تاپ مک‌بوک ۱۴ اینچ جدیدی را با پردازنده‌ی ARM معرفی کند. اهالی کوپرتینو در‌حال‌حاضر از پردازند‌ه‌های اینتل برای لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال اگر شایعه‌ی جدید رنگ حقیقت به‌خود بگیرد، احتمالا باید منتظر معرفی مدل ارزان‌تری از رایانه‌های مک‌بوک با پردازنده‌ی آرم باشیم.

افشاگر یادشده همچنین اعلام کرده است که مدل جدید iMac قرار است با تأخیر روانه‌ی بازار شود. ظاهرا شیوع ویروس کرونا باعث شده است خطوط تولیدی شرکت TSMC با برخی مشکلات مواجه شود و نتواند در زمان مدنظر، تعداد کافی از تراشه‌ی A14 را به‌دست اپل برساند. بنابراین، همین موضوع می‌تواند به‌نوعی باعث تأخیر چندهفته‌ای در عرضه‌ی آیفون‌های جدید شود. این افشاگر که با نام کاربری L0vetodream در توییتر شناخته می‌شود، پیش‌تر توانسته است اطلاعات دقیق زیادی از محصولات سخت‌افزاری اپل فاش کند. ازاین‌رو، احتمالا ادعاهایش تا حد زیادی به واقعیت نزدیک هستند. 

منبع: