اخبار تکنولوژی 2

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 2

معرفی تکنولوژی

پست های خود را در گروه های تلگرامی "LIKE، DISLIKE" کنید + آموزش

شما می توانید پست های خود را در گروه و یا سوپرگروه های خود لایک کنید.
تلگرام بعد از بروزرسانی  اخیر رباتی را با عنوان @like معرفی کرده است که به وسیله این ربات می توانید برای پست های خود در گروه یا سوپر گروه ها گزینه لایک یا دیس لایک قرار دهید.

 

آموزش لایک و یا دیس لایک کردن پست های تلگرامی :
1. ابتدا به ربات @LIKE مراجعه کنید 

 

2.گزینه /start  را انتخاب کنید

 

3.محتوای مورد نظر خودتان مثل عکس فیلم متن و... را برای ربات ارسال کنید

 

4. سپس ایموجی مورد نظر خودتان را تا سقف 6 ایموجی انتخاب کنید .


منبع:https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/post-telegram1-like.html

نحوه‌ی فعال کردن تأییدیه‌ی دانلود فایل در مرورگر EDGE

در مرورگر Edge هنگامی که قصد دانلود و ذخیره‌ی یک فایل را دارید، پس از کلیک بر روی لینک دانلود، دریافت فایل بلافاصله آغاز می‌شود. شاید مایل باشید که پیش از این کار از شما در این خصوص سوال شود و پس از تأیید، دانلود آغاز گردد. این کار از طریق ایجاد تغییر در ویرایش‌گر رجیستری ویندوز امکان‌پذیر است. هم‌اکنون به معرفی نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

مرورگر Edge, ویرایش‌گر رجیستری ویندوز

تنظیمات مرورگر Edge

 

برای انجام این کار ابتدا در منوی Start ویندوز عبارت regedit را تایپ کرده و Enter بزنید.

 

مرورگر Edge, ویرایش‌گر رجیستری ویندوز

 

سپس به مسیر زیر بروید:

 

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\ Windows \ CurrentVersion\AppContainer\Storage\ microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe \ MicrosoftEdge\Download

 

اگر پس از ورود به شاخه‌ی MicrosoftEdge، اثری از Download نبود، بر روی MicrosoftEdge راست‌کلیک کرده و از منوی New بر روی Key کلیک کنید. نام این کلید جدید را Download قرار دهید.

اکنون بر روی فضای خالی از محدوده‌ی سمت راست صفحه راست‌کلیک کنید و از منوی New بر روی String Value کلیک کنید. نام این مقدار جدید را EnableSavePrompt قرار دهید.

 

حال بر روی EnableSavePrompt دوبارکلیک کنید. در پنجره‌ی بازشده در قسمت Value data، عدد 1 را وارد نموده و روی OK کلیک کنید. تغییر بلافاصله اعمال خواهد شد.

 

مرورگر Edge, ویرایش‌گر رجیستری ویندوز

 

اکنون اگر بر روی لینک دانلود فایل کلیک کنید با پنجره‌ی تأییدیه روبه‌رو خواهید شد و با کلیک بر روی دکمه‌ی Save دانلود فایل آغاز می‌شود.

 

مرورگر Edge, ویرایش‌گر رجیستری ویندوز

پنجره‌ی تأییدیه دانلود در مرورگر Edge



لازمه ثبت شرکت در اسلامشهر

ثبت شرکت در رودهن 

کلیه کمپانی ها برای اینکه بتوانند تکاپو خود را به طور قانونی و رسمی آغاز کنند، می بایست به ثبت برسند. این وظیفه در تهران به عهده اداره ثبت شرکت ها و در خارج از طهران بر عهده ی " گردانیدن ثبت اسناد و املاک "  است که دفتری ویژه برای ثبت کمپانی ها اختصاص دیتا است. در صورتیکه در محل مربوطه ، ثبت اسناد نباشد ، دفاتر اسناد رسمی یا دفتر دادگاه مرجع ثبت خواهد بود.

در این مقاله، به تشریح ثبت شرکت در رودهن می پردازیم .
در کشور ما ایران، در مونث 20 قانون تجارت، شرکت های تجاری به هفت نوع ذیل دسته بندی شده است :
1- کمپانی سهامی
2- کمپانی با مسئولیت محدود
3- کمپانی تضامنی
4- شرکت درهم غیر سهامی
5- کمپانی درهم سهامی
6- شرکت نسبی
7- کمپانی تعاونی تولید و مصرف
شایان بیان است، در لایحه اصلاح قانون بازرگانی ( مصوب 1384 هیات وزیران ) از هفت گونه کمپانی بازرگانی قبل بینی شده در قانون تجارت ، کمپانی های درهم غیر سهامی ، مختلط سهامی و نسبی حذف شده اند و لذا چهار گونه کمپانی بازرگانی یعنی سهامی ، با مسئولیت محدود ، تضامنی و تعاونی تنها به رسمیت شناخته شده اند.
با مراجعه به گردانیدن ثبت کمپانی ها معلوم می شود در میانی شرکت های تجاری، کمپانی بامسئولیت محدود و کمپانی سهامی خاص ، با اقبال عمومی اکثریت مواجه شده اند. چرا که تشریفات اداری شرکت بامسئولیت محدود چندان پیچیدگی ندارد و شمار اعضای آن کمتر است و همچنین مسئولیت آن ها در قبال قروض و دیون برابر با سرمایه آن ها در شرکت است.همچنین ، شرکت های سهامی نیز، از لحاظ اعتباری برای گرفتن تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا زیاد مناسب می باشد.
در قوانین ایران، حداقل شمار سهامداران برای ثبت شرکت 2 تن و در شرکت های سهامی خاص 3 نفر و حداقل سرمایه جهت ثبت کمپانی یک میلیون ریال است .
لازم به ذکر است در صورتی که موضوع تکاپو شما احتیاج به اخذ پروانه داشته باشد می بایست نسبت به اخذ مجوز لازم از مراجع ذیصلاح اقدام به عمل آورید. البته همه تکاپو ها نیاز به مجوز ندارند. ( متقاضیان ارجمند ، در صورت دربایستن به هرگونه مشاوره در این مقوله می توانند با مشاوران ما در ثبت کمپانی کارا تماس حاصل فرمایند ).

مدارک باره نیاز برای ثبت کمپانی سهامی ویژه در رودهن:

1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص
2- تکمیل دو نسخه بنیادنامه کمپانی سهامی خاص
3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
4- فتوکپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین
5- فتوکپی کارت ملی  مساوی ریشه-بن-بیخ شده  همگی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین
6- در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ارائه کپی واپسین روزنامه رسمی،شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت)و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی مساوی اصل شده نماینده شخص حقوقی
7- در صورت داشتن سهامدار بیگانه برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر ریشه-بن-بیخ پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه استشهاد ثبت کمپانی نزد مرجع ثبت شده در بر گیرنده آخرین چگونگی شرکت و در ضمن ارائه ریشه-بن-بیخ و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی(اعم از حقیقی و حقوقی)
8- ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری برای کلیه اعضا ی هیات مدیره و بازرسان کمپانی از طرف متقاضی ثبت شرکت(مراکز شهربانی +10)
9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه ی اعضای هیات مدیره،مدیر عامل و بازرسان شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون بنیادین نبوده و هیچ وجه ممنوعیت قانونی سوژه مواد 111و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد.در ذیل همین پاراگراف (لاتین) نمونه اقرارنامه آورده شده است:
نمونه متن اقرارنامه:کلیه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در ریشه-بن-بیخ 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
10- ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت خانوادگی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل کمپانی لغایت درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خویش و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت بطور موظفی حقوق گرفتن نمی دارند .در صورت کشف خلاف مشمول پاراگراف (لاتین) 3 مونث 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوءپیشنه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیر عامل و بازرسان کمپانی از طرف درخواست کننده ثبت لازم می باشد.در زیر همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است:
نمونه متن اقرارنامه: بازرس(بازرسین)اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در ریشه-بن-بیخ 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون بازرگانی نمی باشند.
11- ارائه ریشه-بن-بیخ وکالتنامه یا کپی مساوی اصل وکالتنامه
12- ارائه اصل قیم نامه یا کپی مساوی ریشه-بن-بیخ سرپرست نامه
13- پرداخت فیش بعنوان هزینه
14- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت دست کم 35% سرمایه اولیه شرکت

مدارک مورد دربایستن برای ثبت شرکت  در اسلامشهر بامسئولیت محدود :

1- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا پایین شرکت نامه بدست کلیه سهامداران 
2- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت اندک و تکمیل آن و امضا پایین تقاضانامه بدست کلیه سهامداران
3- دو جلد بنیادنامه ی تکمیل شده و امضا زیر تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
4- دو نسخه صورتجلسه ی گردهمایی عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین واصله باشد.
5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین دریافتی باشد.
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
7- ریشه-بن-بیخ استشهاد عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی راه اندازی یا پسینیان تغییرات آن
10- ریشه-بن-بیخ مجوز کار و جنبش از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت سوژه بیچارگی به پروانه داشته باشد.
11- ریشه-بن-بیخ وکالتنامه ی وکیل دادگستری چنانچه ثبت کمپانی توسط وکیل چهره پذیرد.
نکته: اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به علت بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل گردانیدن ثبت شرکت ها جاسازی گردند. در ضمن فرم اظهارنامه ، بنیادنامه ، صورتجلسه  نیز در اداره ثبت شرکت ها موجود است.
از انتخابتان سپاسگزاریم .
با کارآزمودگان ثبت شرکت کارا، با اطمینان خاطر شغل را به صاحبنظر بسپارید.

شماره تماس:88880006-021
دفتر مرکزی: میدان ونک، برشگاه ملاصدرا و کردستان، بن تخت فرشید،پلاک 8،واحد 4

میانبرهای تلگرامی در صفحه‌ اصلی

اپلیکیشن تلگرام و کانال‌های جذاب آن به قدری میان کاربران ایرانی محبوبیت دارد که معرفی آن نیازمند هیچ توضیحی نیست. یکی از این امکانات نسخه‌ جدید این اپلیکیشن، افزودن میانبر گروه‌ها، کانال‌ها و حتی میانبر مخاطبان دلخواه به صفحه ‌اصلی دستگاه هوشمند همچون تلفن‌همراه و تبلت است.

 

به‌کمک این قابلیت می‌توانید براحتی بدون نیاز به جستجو در میان فهرست کانال‌های متعدد، به کانال محبوبتان دسترسی داشته یا بسرعت صفحه ارسال پیام به مخاطب موردنظرتان را باز کرده و با او گفت‌وگو کنید.

 

اگر دوست دارید همین حالا میانبر برخی کانال‌ها و مخاطبانتان را به صفحه اصلی انتقال دهید، از این روش کمک بگیرید:

 

اپلیکیشن تلگرام را اجرا کرده و به کانال یا گروه موردنظر مراجعه کرده یا پنجره ارسال پیام به یک مخاطب را باز کنید.

 

از بالای پنجره محاوره، روی نام کانال، گروه یا مخاطب فشار دهید.

 

در صفحه جدید روی آیکون منوی اصلی (بالا سمت راست) که توسط سه‌نقطه به‌صورت عمودی به‌نمایش درآمده است فشار داده و از منوی باز شده گزینه‌ Add Shortcut را فشار دهید.

 

با مراجعه به صفحه اصلی دستگاه خود میانبر ایجاد شده در مرحله 3 را روی صفحه مشاهده خواهید کرد.
شما می‌توانید این عملیات را برای ایجاد میانبر هر یک از گروه‌ها، کانال‌ها و مخاطبان موردنظر تکرار کنید.


منبع:https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/telegram-shortcuts1-screen.html

6 ترفند در آی‌فون که می‌توانند جان شما را نجات دهند!

اگر گوشی شما iPhone است قطعاً از امکانات متعدد این گوشی هوشمند آگاه هستید و به طور روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما برخی قابلیت‌ها هستند که کاربرد روزانه ندارند اما فعال‌سازی آن‌ها می‌تواند در مواقع ضروری و اورژانسی، بسیار کمک حال شما باشد. در این مطلب به معرفی 6 ترفند آی‌فون می‌پردازیم که می‌توانند حتی جان شما را نجات دهند.

 

1. ساخت یک شناسه‌ی پزشکی
در iOS به طور پیش‌فرض اپلیکیشنی به نام Health وجود دارد. شما می‌توانید تمامی مشخصات پزشکی و سلامت خود را همانند شرایط خاص پزشکی، آلرژی‌ها، داروهایی که مصرف می‌کنید، گروه خونی، شماره تلفن‌های ضروری و... را در آن وارد نمایید. با این کار در صورتی که در شرایط خاص و اورژانسی گرفتار شدید، دیگران می‌توانند با مطالعه‌ی این جزئیات به شما کمک کنند. ساخت یک شناسنامه‌ی سلامت با مراجعه به تب Medical ID در اپ Health و انتخاب Create Medical ID امکان‌پذیر است. اگر مایلید هنگامی که گوشی در حالت قفل است نیز اطلاعات پزشکی توسط دیگران قابل مطالعه باشد، بایستی در صفحه‌ی Medical ID گزینه‌ی Show When Locked را فعال کنید. دیگران برای مطالعه‌ی شناسه‌ی پزشکی شما در حالت قفل، بایستی ابتدا Emergency و سپس Medical ID را لمس نمایند.

 

نرم افزارهای آیفون, سیستم عامل آی‌او‌اس

در iOS به طور پیش‌فرض اپلیکیشنی به نام Health وجود دارد

 

2. به اشتراک‌گذاری موقعیت کنونی‌ با خانواده و دوستان
با استفاده از اپلیکیشن Find Friends می‌توانید موقعیت کنونی خود را با افراد قابل اعتماد و نزدیک خود به اشتراک بگذارید. این به‌اشتراک‌گذاری می‌تواند ساعتی، روزانه و یا حتی همیشگی باشد. این موضوع هنگامی که قرار است دیر به خانه بیایید و یا زمانی که می‌خواهید دیگران از این که به سلامت به جایی می‌رسید مطمئن شوند بسیار کاربردی است.

 

نرم افزارهای آیفون, سیستم عامل آی‌او‌اس

 به اشتراک‌گذاری موقعیت کنونی‌ با خانواده و دوستان

 

3. یافتن موقعیت کنونی گوشی
اپلیکیشن Find My iPhone دو کاربرد مهم دارد: یافتن گوشی گمشده و موقعیت‌یابی افراد. در نتیجه استفاده از آن بسیار توصیه می‌شود. با فعال‌سازی این اپلیکیشن، یک فرد قابل اعتماد با ورود به حساب iCloud شما می‌تواند در هر زمان پی ببرد که گوشی شما کجاست و در نتیجه شما کجا هستید.

 

نرم افزارهای آیفون, سیستم عامل آی‌او‌اس

یافتن موقعیت کنونی گوشی

 

4. دانلود نقشه‌های آفلاین شهرها و مکان‌ها
استفاده از اپلیکیشن Google Maps منوط به آنلاین بودن و دسترسی به اینترنت است. اما اگر زمانی دسترسی به اینترنت نداشته باشید و برای یافتن موقعیت خود و دسترسی به نقاط دیگر نیازمند این اپ باشید چاره چیست؟ برای چنین مواقعی بهتر است نقشه‌ی منطقه‌ی مورد نظر خود را یک‌ بار دانلود و ذخیره کنید تا بتوانید از آن در حالت آفلاین نیز استفاده کنید. برای این کار ابتدا مکان مورد نظر را داخل اپلیکیشن جستجو کنید. سپس دکمه‌ی More (سه نقطه‌ی عمودی) را لمس کرده و Download را انتخاب کنید.

 

نرم افزارهای آیفون, سیستم عامل آی‌او‌اس

دانلود نقشه‌های آفلاین شهرها و مکان‌ها

 

5. فعال‌سازی Hey Siri
این قابلیت که در iPhone 6s و گوشی‌های جدیدتر وجود دارد موجب می‌شود بدون نیاز به دکمه‌ی Home و تنها با بیان عبارت Hey Siri، دستیار دیجیتالی شخصی خود را فعال کنید و با شخصی تماس بگیرید یا پیامی بفرستید. بدون این که نیاز باشید از دست‌تان استفاده کنید و فقط با استفاده از صوت خود. برای انجام تنظیمات مربوط به این قابلیت به Settings->General->Siri مراجعه کنید.

 

نرم افزارهای آیفون, سیستم عامل آی‌او‌اس

فعال‌سازی Hey Siri در آی فون

 

6. فعال‌سازی هشدار با فلش
شما می‌توانید اطلاع‌رسانی از طریق فلش دوربین را فعال نمایید تا به هنگام دریافت یک پیام یا تماس، علاوه بر زنگ خوردن دستگاه یا لرزاننده، فلش هم زده شود. این قابلیت در موقعیت‌های خاص که در یک محیط تاریک هستید می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برای فعال‌سازی آن به Settings->General->Accessibility رفته و LED Flash for Alerts را فعال نمایید.
 

 نرم افزارهای آیفون, سیستم عامل آی‌او‌اس

فعال‌سازی هشدار با فلش در آی فون

 


منبع:https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/trick-iphone-save.html