اخبار تکنولوژی 2

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 2

معرفی تکنولوژی

سئو خارجی و داخلی چیست؟

سئو از عبارت Search Engine Optimization گرفته شده است که می طاقت به کوتاهی به آن SEO نیز گفت. اگر بخواهیم تعریفی از سئوداشته باشیم به پیمان زیر است: 


سئو یا همان بهینه سازی موتور جستجو به منظور کمک به دیدن و رویت تارنما های گوناگون در موتورهای جستجو می باشد که رتبه بازدید از سایت ما را بالا ببرد، و این پیشه اصلا غیر اخلاقی نبوده و دارای استراتژیک ویژه به خود است. سئو کار سهولت نیست و برای ایجاد آن باید ادب خویش را افزایش دهیم چرا که موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت ها الگوریتم های متفاوتی را پیگیری می کنند و برای اینکه بتوانیم سایتی را در رتبه بالا پیمان دهیم باید اطلاعات بروز از نحوه اتمام الگوریتم های موتور جستجو باشیم که این پیشه بدست مهندسین و متخصصین این کار اتمام می شود، مثلا موتور جستجو گوگل بیش از 200 سنجه برای رتبه بندی دارد که با شناخت آن سایت ما از عقیده رتبه ای بالا خواهد رفت برای اطلاعات اغلب در وابستگی با سئو، می توانید نوشتار "سئو چیست و چرا اهمیّت دارد؟" را مطالعه کنید.


سئو در حالت کلی به دو بخش سئو داخلی و بیگانه تقسیم بندی می شوند و برای موتورهای جستجو همانند گوگل هر دو از اهمیت یکسان و زیادی برخوردارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و نیازمند استراتژی های منظم و دقیقی می باشد که باید به خوبی ساماندهی شوند تا یک سایت بتواند از عقیده محتوایی و رتبه درمان پیدا کند، در ادامه در مورد سئو داخلی، بیگانه و تفاوت های آن ها با یکدیگر اغلب گفتگو خواهیم کرد و روش ارتباط آن ها را در شفا سایت توضیح خواهیم داد.




سئو داخلی

سئو داخلی و اسم های دیگر آن عبارتند از On-Site SEO و On-Page SEO می باشد، و به کار و جنبش هایی که به هدف بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه سایت شما و وانگهی افزایش ترافیک سایت در موتورهای جستجو می شود سئو داخلی می گویند. و در سئو درونی بهینه سازی محتوا و کد های HTML نیز باید اتمام شود. اگر بخواهیم یک تعریف حقیر از سئو بیگانه هم داشته باشیم این است که سئو خارجی یا Off-Site SEO دیگر سیگنال ها و سایت هایی می باشد که از محیط اینترنت به سایت شما ارجاع دیتا شود.


هدف کلی سئو داخلی

به درک محتوای خوب و پسندیده کمک کند، یعنی محتواهای بیننده پسند.

تشخیص محتوای شما با مطالبی که بیشتر در موتورهای جستجو سرچ می شوند.

مطابق با معیارهای موتورهای جستجو باشد و به عنوان یک صفحه با ارزش در نتایج جستجو قابل رویت باشد.



کلمات کلیدی و سئو داخلی

در گذشته برای کاهش رتبه سایت واژه ها کلیدی زیادی را در لابه رسوب متون پیمان می دادند، ولی سایر اینگونه نیست و واژه ها کلیدی در شفا سئو درونی سایت خیلی کارساز نیست. در گذشته معیارهای موتور جستجو بر همین مبنا بود و قرار دادن کلمه کلیدی زیاد به موتورهای جستجو می فهماند که این سایت بستگی تقرب با عبارت های مورد جستجو کاربران دارد و تجربه کاربر در رتبه دوم پیمان می گیرد. معیارهای مختلفی برای رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو وجود دارد امروزه نیز این معیارها دستخوش تغییر شده اند و علاوه بر تعداد کلمات کلیدی صفحات را طبق مفهومشان به بیننده یا کاربر نمایش می دهند، و حتی این سنجه به واژه ها مترادف با کلمات کلیدی حساس است و آن را به حساب آورده و رتبه سایت شما را برای بازدید بالا خواهد برد، پس سعی نکنید واژه ها کلیدی را به صورت تکراری و ثابت در لابه ته نشین متون و مقاله خود جای دهید شما می توانید از مترادف واژه ها نیز برای این کار بهره‌گیری کنید. به راستی واژه کلیدی در یک طرف بر رتبه بندی نقش دارد ولی مکمل آن خواسته کاربران است که باید با صفحه باره نظر شما گرد باشد.  آوش تک بعد همانطور که فهمیدید سئو درونی به تکرار واژه ها کلیدی و قرار دادن آن در تمام متون مقاله حساسیت کمتری دارد و برای درمان این طریق شما باید درک قوی از کاربران خویش داشته باشید، و بدانید که کاربران شما به دنبال چه چیزهایی هستند مثلا فرض کنید افراد بین 20 الی 26 سنه که دانشجو هم هستند اغلب به فکر رفتن به خارج از کشور برای تحصیل می باشند و باید جستار خود را منطبق با این اندیشه بنویسید.

زحمات 20 ساله کارآفرینان در گرو حمایت از اکوسیستم استارتاپی در این روزهاست

زمانی که اولین اخبار در خصوص ابتلای مردم شهر ووهان به ویروس کرونا منتشر شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که این ویروس ناشناخته به این سرعت همه‌گیر شود و هر انسانی را بنا به سن و سال و شرایط درگیر خود کند؛ از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گرفته تا قرنطینه خانگی مردم دنیا!

در این بین اقتصاد و شرکت‌های بزرگ و کوچک جهان بعضا درگیری بیشتری با این ویروس داشتند. بعضی شرکت‌ها به مبارزه با آن پرداختند، بعضی برای مدتی با تعطیلی مواجه شدند و بعضی دیگر مجبور به تعدیل یا اعلام ورشکستگی شدند.
این موضوع در ایران بیشتر گریبان‌گیر استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا و اینترنتی شد و ضررهای زیادی را به این شرکت‌ها وارد کرد. در همین راستا مصاحبه‌ای با مهدی نایبی، مدیرعامل الوپیک در خصوص ماجراهای کرونا و ضررهای آن به اقتصاد دیجیتال کشور داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

راه‌حل اصلی در رفع چالش‌های کرونا، شفافیت است

مهدی نایبی در خصوص اتفاقات و چالش‌های اخیر که در موضوع کرونا پیش آمده گفت: «موضوع ویروس کرونا با شفافیت و ساختار درست رفع شدنی بود؛ ورود ویروس به کشور از مدت‌ها قبل مشخص شده بود اما به هر دلیل این اطلاع‌رسانی به حد کافی انجام نشد و اکنون دیگر دیر شده بود.»
نایبی ادامه داد: «تصمیم جدید دولت برای شروع مجدد کسب‌وکارها نیز اشتباه است. تجربه دیگر کشورها همچون فرانسه، انگلیس، ایتالیا، امارات و … نشان می‌دهد که خانه ماندن در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از شیوع این ویروس است.»

در موضوع مبارزه با ویروس کرونا آمادگی لازم را نداشتیم

مدیرعامل الوپیک در رابطه با روند مبارزه با کرونا در ایران و تفاوت‌هایش با دیگر کشورها گفت: «اجازه دهید من کشور تایوان را مثال می‌زنم. این کشور یکی از نزدیک‌ترین کشورها به مرکز اصلی شیوع کرونا یعنی شهر ووهان چین است. اتفاقی که در تایوان افتاد، شفاف بودن موضوع بود. دقیقا موضوعی که در کشور ما اتفاق نیوفتاد.»

او ادامه داد: «از طرفی مسئله‌ای که مطرح است عدم آمادگی ما برای مقابله با این بیماری است. در قضیه شیوع کرونا ۲ راه وجود داشت؛ اول اینکه مردم آگاهی لازم را به‌دست ‌آوردند و دوم اینکه با کمک نیروهای نظامی و ارتش، مردم را به اجبار و زور از تردد در اماکن عمومی منع می‌کردند تا بتوان از بحران بدتر جلوگیری شود.»

با یک افت اندک توانستیم فعالیت خود را سرپا نگهداریم

نایبی در پاسخ به سوال تاثیر ویروس کرونا بر میزان درخواست‌ها و سفرهای الوپیک گفت: «نوروز همیشه یک بازه زمانی متفاوت است. از طرفی میزان درخواست و سفرهای الوپیک با تعطیلی کسب‌وکارها کمتر می‌شود. اگر بازه زمانی اسفند ماه را در نظر بگیریم، با یک افت اندک توانستیم فعالیت خود را سرپا نگهداریم؛ لطمه خاصی به ما وارد نشده. زیرا مردم در خانه مانده و درخواست‌های خود را از طریق الوپیک انجام می‌دهند. این موضوع در کشورهای دیگر نیز همین‌گونه است و سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین شبیه الوپیک زیاد متضرر نمی‌شوند.»

اگر حمایت و کمک‌های دولتی نباشد، نمی‌توان به آینده استارتاپ‌ها امیدوار بود

مهدی نایبی در خصوص وضعیت کسب‌وکارها در صورت تداوم شرایط در ماه‌های آینده و حتی بدتر شدن اوضاع گفت: «برای الوپیک همیشه تا حدی درخواست وجود خواهد داشت. به هر حال افراد بسته‌ای سفارش می‌دهند، محصولی را برای جایی می‌فرستند و غیره. البته با تصمیم جدیدی که گرفته شده، قرار شد تا تعطیلی در کار نباشد و این موضوع برای الوپیک مثبت است اما نباید فقط خودمان را در نظر بگیریم. به احتمال زیاد در این مورد ناچار به عقب‌نشینی خواهیم شد و باز هم به سیاست قرنطینه روی خواهند آورد.»

منبع:

https://click.ir/1399/01/23/%d8%b2%d8%ad%d9%85%d8%a7%d8%aa-20-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%af%d8%b1%d9%88-%d8%ad%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b2/

امکان شخصی سازی تصویر پس‌زمینه به Microsoft Teams اضافه شد

رسانه کلیک – شیوع کرونا و در پی آن قرنطینه خانگی و دورکاری باعث شده تا اکثر افراد به سمت پلتفرم‌های تماس ویدیویی روی بیاورند؛ از همین رو مایکروسافت در آپدیت جدید Microsoft Teams این امکان را به کاربران می‌دهد تا تصویر محیط پس زمینه خود را تغییر دهند.

یکی از موارد عالی در مورد پلتفرم Zoom امکان تغییر پس زمینه است. مثلا شما می‌توانید از هر تصویری که می‌خواهید برای پوشاندن لباس‌های شسته شده در پشت سر خود استفاده کنید یا از حریم شخصی خود در تماس با همکارانی که آن‌ها را نمی‌شناسید، اطمینان حاصل کنید.

حال پلتفرم Microsoft Teams نیز این ویژگی را داراست. اگرچه هنوز امکان آپلود تصاویر وجود ندارد و شما فقط باید از پس زمینه های پیش‌فرض استفاده کنید اما مایکروسافت گفته به‌زودی امکان آپلود و استفاده از تصاوری شخصی‌ساز شده را به پلتفرم خود اضافه خواهد کرد.

به گفته مایکروسافت، در حال حاضر این غول فناوری از هوش مصنوعی برای محو کردن محیط پشت‌سر کاربران استفاده می‌کند.

همچنین در آخرین آپدیت این پلتفرم، شما امکان اجازه گرفتن برای صحبت کردن را خواهید داشت؛ یعنی می‌توانید به دیگران اطلاع دهید که می‌خواهید در طول گفت‌وگو حرفی بزنید. همچنین امکان پایان دادن ناگهانی صحبت و گفت‌وگو میز وجود دارد؛ این ویژگی به درخواست معلمان و اساتید دانشگاه‌ها برای جلوگیری از هرج‌ومرج و پایان دادن به شلوغی‌کلاس‌های آنلاین صورت گرفته است

منبع:

https://click.ir/1399/01/23/microsoft-teams-custom-backgrounds/